ביהמ"ש אישר: מפרקי קווי אשראי יכולים לתבוע את אמנון הלפר ב-3.35 מיליון שקל

המפרקים טוענים כי סכום מסוים לא נכנס לחשבון של קווי אשראי - אלא הוסב לגופים שככל הנראה מימנו את בריחתו לחו"ל של יובל רן, האחראי לקריסת הקבוצה

מפרקי קווי אשראי יכולים להגיש תביעה אזרחית נגד אמנון הלפר בסך 3.35 מיליון שקל. בטיוטת כתב התביעה טוענים המפרקים, רו"ח חיים רבינוביץ ועו"ד יצחק מירון, הלפר היה ממקורבי קווי אשראי וביצע עמם עסקאות משותפות.

ביולי 1994 ניתנה לו על ידי קווי אשראי הלוואה לצורך ביצוע עסקת ייבוא סיגריות לישראל. באפריל 1997 נחתם בין הצדדים הסדר לתשלום החוב לקווי אשראי, ובו נקבע כי החוב של כ-380 אלף שקל סולק על-ידי תשלום של 145 אלף שקל בלבד.

על-פי כתב התביעה, סכום זה לא נכנס לחשבון הבנק של קווי אשראי - אלא הוסב לגופים הקשורים לבעלי השליטה, ושככל הנראה מימנו את בריחתו לחו"ל של יובל רן, האחראי לקריסת הקבוצה.

לדברי המפרקים, ההסדר היה מהלך מתוכנן לשם הברחת נכסים והסיבה האמיתית למחיקת החוב לנתבע היתה הקשרים העקיפים והמגוונים שהתקיימו בין הנתבע לבין קווי אשראי ובמיוחד יובל רן.

עוד נאמר כי הנתבע נהנה מרכישת 80% ממניות חברת טריידאינב שבשליטת קווי אשראי במחיר נמוך ביותר. המפרקים מבקשים מבית המשפט לחייב את הנתבע בתשלום יתרת חובו לקווי אשראי. (פש"ר 1574/00).