מזוז מגלה הבנה: אי אפשר לצפות שמאבק מתיישבי יו"ש ועזה יסתיים במחאת טרקלינים

היועמ"ש, בראיון שיתפרסם מחר ב"מקור ראשון": "המעבר בין מחאה אלימה לבין אנרכיה מוחלטת עלול להיות לא רק מהיר, אלא בלתי נשלט לחלוטין"

מני מזוז, היועץ המשפטי לממשלה, דוחה בראיון לעיתון "מקור ראשון" את הטענות כאילו הובא לתפקידו כדי לשמור על ראש הממשלה, אריאל שרון, ולהבטיח את עתיד ההתנתקות.

בראיון אומר מזוז כי אין בכוונתו לפתוח בחקירה בעקבות הטענה המועלית בספרם החדש של רביב דרוקר ועופר שלח, "בומרנג", כאילו תכנית ההתנתקות נולדה בעקבות החקירה נגד ראש הממשלה, אריאל שרון.

"אני לא יכול לדעת למה פלוני או אלמוני החליט כך או אחרת. לא חושב שאני הכתובת לטענות מסוג זה, שמועלות כלפי ראש הממשלה או הסביבה שלו. אם יתגלו או יהיה בסיס לדברים שמצדיקים מעורבות שלנו, נבחן את זה כמו כל דבר אחר".

לגבי טענות אישי ציבור כאילו מזוז הוא "יס-מן" של ראש הממשלה, משיב מזוז: "אף אחד לא הביא אותי. אני היועץ המשפטי הראשון שלא מונה על פי החלטה או בחירה של הממשלה, אלא על פי המלצה של ועדה בראשות של שופט בימ"ש עליון בדימוס. אני כנראה היועץ המשפטי הראשון שצמח מתוך המערכת, ואף אחד לא הביא אותי משום מקום".

מזוז יוצא נגד הטענות על אוזלת ידה של מערכת המשפט, בטיפולה בתופעת השחיתות השלטונית: "במדינת ישראל יש נטייה שלילית לעשות משפטיזציה של דברים שהם לא משפטיים. לא כל מה שהוא לא משפטי הוא בסדר, ולא כל מה שהוא לא בסדר הוא עניין למערכת המשפטית".

מזוז מזהיר מפני סכנה של אנרכיה מוחלטת, בעקבות ההתנתקות. "כשמדובר באירוע שאמור ללוות אותנו חודשים ארוכים, ובו ייקח חלק ציבור מאוד גדול כאן המעבר בין מחאה אלימה לבין אנרכיה מוחלטת עלול להיות לא רק מהיר, אלא בלתי נשלט לחלוטין". מזוז אמר עוד כי מנקודת מבטו בלתי נמנע שיהיו פעולות מחאה חריפות וקשות ולכן "בכל מקום שאפשר לגלות הבנה וסובלנות אנחנו משתדלים לעשות את זה. אלה אנשים שחרב עליהם עולמם. אי אפשר לצפות שהמאבק יסתיים במחאה של טרקלינים".

בתגובה לטענות שהעלה נגדו בשבוע שעבר פרופ' מרדכי קרמניצר, כשאמר כי לא נלחמים בשחיתות כשסוגרים תיקים נגד אישי ציבור במקום שבו מתבקשת העמדתם לדין, אומר מזוז "זה יפה מאוד ברמת סיסמאות, אבל אני לא מגיש כתבי אישום על פי סיסמאות.. כדי להגיש כתב אישום צריך שיהיו ראיות".

מזוז הוסיף: "אני מעדיף להסתמך על ביהמ"ש העליון ולא על אדם כזה או אחר, שאני לא רוצה להיכנס לשיקוליו ולבדוק אם הוא ראה פיסה אחת מחומר הראיות לפני שהוא פסק את דברו". לדבריו, כתבי האישום שהוגשו בעבר ונגמרו בזיכוי מצלצל גרמו נזק גדול מאוד למערכת אכיפת החוק ולמאבק בשחיתות.

הראיון המלא עם מזוז יפורסם מחר (ו'), ב"מקור ראשון".