לפיד: "יש מונדיאל של שחיתות בין הליכוד לעבודה"

שר המשפטים לשעבר בטקס בוגרים של המכללה האקדמית למשפטים בר"ג: "שיטת הפריימריז הביאה למעשים חמורים יותר משיטת המכרז"

"יש עכשיו מונדיאל של שחיתות בין הליכוד לעבודה. הליכוד הוביל בגדול, אבל השבוע העבודה התקדמה מאוד". כך אמר אמש (א') ח"כ יוסף (טומי) לפיד בטקס הענקת תעודות בוגרים של המכללה האקדמית למשפטים בר"ג.

בטקס הוענקו תעודות ל-312 בוגרי המחזור השישי, שלמעלה מ-50 מהם אקדמאים במקצועות אחרים. את החשדות לשחיתות שהתגלו באחרונה דווקא במפלגתו, שינוי, לפיד לא הזכיר כמובן.

מאחר שנושא הרצאתו של לפיד היה "בין תקשורת לשלטון", לא התאפק העיתונאי לשעבר ושיגר גם עקיצה לעיתונאים. "שיטת הפריימריז הביאה למעשים חמורים יותר משיטת המכרז. הייתי מצפה שהעיתונאים שצידדו בשיטה, יכו עכשיו על חטא, אבל העיתונאים ש'לפעמים' טועים, אף פעם לא מודים בכך".

שר המשפטים לשעבר הוסיף, כי "התרומה הגדולה ביותר של העיתונות היא היותה המעצור האמיתי של שלטון. השלטון מפחד מהתקשורת. לפני כל דבר חדש שואלים בממשלה: האם זה יעבור את התקשורת"?

לעיתונות החופשית, אמר לפיד, יש מחיר יקר. "לעיתים משמיצים לשווא. לעיתים עושים אי-צדק, אבל עדיף כך כי עדיין חשוב יותר שהציבור יידע מה קורה במדינה. התקשורת לעיתים מזיקה ומעצבנת, אבל היא העיקר של קיום מדינה בחברה דמוקרטית".