נאמניו של רובי אסא מתנגדים לכך שיקבל הפטר מפש"ר

טוענים: נגד אסא הוגשו 20 תביעות חוב, מהן אושרו תביעות ב-100 מיליון שקל, וטרם הוכרעו תביעות ב-140 מיליון דולר

עו"ד אמנון עברון ורו"ח אוריאל להב, הנאמנים בפש"ר של רובי אסא, הודיעו לביהמ"ש המחוזי בת"א על התנגדותם לבקשתו להפטר, מהליכי הפש"ר המתנהלים נגדו מאז 1993. לדבריהם, לכל היותר, יש לאפשר לו להגיע להסדר עם נושיו.

אסא היה בעלי תשלובת הפלדה רם תעשיות, שנמכרה בפירוק ב-54 מיליון דולר. לדבריו, להתחשב בגילו ובמחלתו, יש לאפשר לו להתקיים בשארית חייו בכבוד.

לדברי הנאמנים, הסכום שצברו בחשבון נכסי פשיטת הרגל הוא 6.44 מיליון שקל, הנובעים ממכירת משרדי החברות ומההליך המשפטי נגד גרושתו של אסא, לה העביר נכסים שיש לו זכויות בהם. במסגרת פשרה שילמה גרושתו לקופת הכינוס 2.33 מיליון שקל.

לדבריהם, נגד אסא הוגשו 20 תביעות חוב, מתוכן אושרו תביעות בסך 100 מיליון שקל, וטרם הוכרעו תביעות בסך 140 מיליון דולר. לנאמנים נודע, כי אסא, במהלך הפש"ר, החל לבצע עסקאות, ולנהל חשבון בו צבר 300 אלף שקל, שנתפסו בידיהם.

לטענתם, כיוון שמעשיו והתנהגותו של אסא נעדרים תום לב, אין לאפשר לו להשתחרר מכבלי ההליך, ויש להתחשב באישומים המיוחסים לו בהליך הפלילי - גניבה, זיוף ומירמה כשהיה בעל השליטה ברם - שהסבו לנושיו נזקים בעשרות מיליוני שקלים.

לדברי הנאמנים, כיוון שמדובר באדם מבוגר, עם מחלה חשוכת מרפא וחובות עצומים, יש לשקול לאפשר לו לסיים את חייו בכבוד. לכן, הם משאירים להחלטת ביהמ"ש אם להיעתר לבקשתו לאישור הסדר נושים. (פש"ר 55192/05).