פורטפוליו / גבי בגס

גיל: 33 * תפקיד: מנכ"ל קבוצת יפעת

בגס: מקור השם הוא ווגס, מחוז בספרד. בגירוש ספרד, המשפחה עברה לאזור יוון וטורקיה, ושם לא יודעים לבטא את האות ו'.

אני: שכלתני, רציונלי, שאפתן, תחרותי, ריכוזי.

שורשים: אבא ואמא ילידי ארגנטינה. אבא בן לקהילה הספרדית המשגשגת, ואמא מהקהילה האשכנזית. מכיוון שהקהילות היו סגורות, הנישואים ביניהם היו חריגים. אבא היה ציוני, והם עלו לארץ ב-1967.

ארגנטינה: בבית דיברו רק ספרדית, ועד שהלכתי לגן לא ידעתי עברית. אכלו אצלנו בשר גם בצהריים וגם בערב, הרגל שאני מנסה להיגמל ממנו בשביל הילדים.

זיכרון ילדות: לכל אחד יש זיכרון של הפעם הראשונה במגרש כדורגל. החוויה הזאת נהרסה לי, כי לקחו אותי לימק"א לראות את בית"ר מאז שהייתי תינוק.

זיכרון ילדות 2: בזמנו, השירות ש"יפעת" נתנה היה בדיליי. היינו יושבים בערב מול הטלוויזיה בבית, גוזרים כתבות מהעיתונים ומשדכים לקטים. לקרלוס היה רדיו-טייפ, ואפילו בשבת הוא היה יושב בים מתחת לשמשייה ועושה דפי-עריכה. לי היה כתב-יד ברור, אז התפקיד שלי היה לכתוב אותם.

קרלוס: ככה אני קורא לאבא. אנחנו עובדים ביחד כבר עשר שנים, ומגיל 16 עבדתי בעסק בחופשות. התרגלתי לקרוא לו בשם כדי שלא ייצא לי בטעות "אבא" ליד אנשים. גם הבן הגדול שלי קורא לי גבי.

משפט מבית אבא: השלם גדול מסך חלקיו.

גירושים: קריעה של התא המשפחתי, שכילד זה הדבר הכי מגן. כבן להורים גרושים בניתי סביבי חומות-הגנה, ויכול להיות שאין אצלי הרבה אמוציות כתוצאה מזה.

התרגעות: כל שנה בחגים, התקופה ה"יבשה" בביזנס, אנחנו שוכרים בית לחודש ויוצאים לחופשה. היינו בסיציליה ובטוסקנה, בארצות-הברית ובקוסטה-בראווה בספרד. בספטמבר הקרוב נהיה בארגנטינה.

השפעה אמנותית: לא קורא הרבה ספרים, ואם כן, בדרך-כלל כאלה שכתובים כמו עיתונים. אפילו לבגרות בספרות לא קראתי, אלא חבר קרא וסיפר לי. סרטים אני אוהב, וגם ציורים אימפרסיוניסטיים. מבקר קבוע במוזיאונים בכל נסיעה.

עיתונים: כרגע מנוי ל"מעריב". קראתי גם "גלובס", אבל אשתי מחתה על העובדה שגם בבוקר וגם בערב אני מסתתר מאחורי עיתון. בעבודה אני לא חייב לקרוא את כל העיתונים, ומוציאים לי את הקטעים שמעניינים אותי.

"הארץ": מאז 1989 אנחנו נמצאים בהתדיינות בהפסקות עם העיתון, על טענה-לכאורה שלהם לשכפול ולהעתקת כתבות. כשהוא הוציא נגדנו צו-מניעה ואיפשר לנו לספק רק תמצות מהכתבות שלו, הייתי מתייצב בעבודה באחת וחצי בלילה כדי לתמצת. במשך חודש וחצי נהרסה לי השינה, מה שגרם לי להוריד את הכובע בפני אנשי משמרת הלילה שלנו. בסוף הגענו לפשרה.

אסטרטגיה: להקיף את עצמי במנהלים טובים ומוכשרים.

קריירה חלופית: אדריכל. זה מקצוע יצירתי, מדויק. אני מגיע מתחום המחשבים, ויודע לפתור בעיה גדולה דרך הרבה בעיות קטנות.

תפיסת עתיד: היסטורית, בן משפחת בגס מתמנה אוטומטית למנכ"לות בגיל 25. ככה היה עם קרלוס, ואחר-כך עם אחי ואיתי. האחיין שהכי קרוב אליי בגיל רק בן שבע, ככה שיש לי כנראה עוד מספיק זמן בתפקיד.