הוגש כתב אישום נגד בני רביזדה: מואשם בהלבנת הון והתחמקות ממס בלמעלה מ-320 מיליון שקל

הפרקליטות: רביזדה עסק בניכיון צ'קים תמורת עמלה למרות שלא היה רשאי לעשות כן, תוך שימוש במירמה בכוונה להתחמק ממס * מבקשת לעצרו עד תום ההליכים

פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) הגישה היום (ד') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כתב אישום נגד בני רביזדה, בחשד לביצוע עבירות כלכליות חמורות של הלבנת הון והתחמקות ממס בהיקף של למעלה מ-320 מיליון שקל.

הפרקליטות ביקשה במקביל לעצור את רביזדה עד תום ההליכים נגדו.

בכתב האישום נאמר, כי החל מחודש פברואר 2003 ועד חודש מאי 2005, עסק הנאשם בניכיון צ'קים תמורת עמלה. על פי הנטען, בתוקף עיסוקו היה חייב רביזדה להירשם במשרד האוצר אצל רשם נותני שירותי מטבע ולדווח לרשות לאיסור הלבנת הון, וזאת על פי הוראות חוק איסור הלבנת הון.

ביולי 2003 הגיש רביזדה לראשונה בקשה לרשם בשם חברה בבעלותו, אך לאחר דיונים נדחתה בקשתו. בהמשך דחה אף בית המשפט המחוזי בירושלים את בקשתו לערער על החלטת רשם נותני שירותי המטבע.

הפרקליטות טוענת, כי למרות פסק הדין אשר דחה את בקשתו של רביזדה - ובניגוד לו, עסק רביזדה במהלך כל התקופה בעיסוק של ניכיון צ'קים תמורת עמלה, בהיקף כספי של 320 מיליון שקל לפחות.

עוד נטען, כי רביזדה פעל במטרה שלא יהיה דיווח על פי חוק איסור הלבנת הון, וכן כדי להימנע מדיווח מפעולות החייבות בדיווח על פי צו איסור הלבנת הון.

עוד טוענת הפרקליטות, כי רביזדה פעל תוך שימוש במירמה ותחבולה במזיד ובכוונה להתחמק ממס, זאת על ידי כך שלא הגיש כלל דו"חות על הכנסותיו לשנות המס 2003 ו-2004 - בניגוד לפקודת מס הכנסה, וכן לא ניהל פנקסי חשבונות על פי הוראות מס הכנסה.

הפרקליטות אף טוענת בכתב האישום, כי בתקופה המדוברת עסק רביזדה בניכיון צ'קים למרות שלא היה רשאי לעשות כן, ונמנע מלדווח על לפחות 478 פעולות של ניכיון צ'קים, בסך כולל של 37 מיליון שקלים לפחות.

הפרקליטות מאשימה את רביזדה בעבירות על חוק איסור הלבנת הון ובעבירות על פקודת מס הכנסה. (תיק פלילי 40198/05).