כ-700 עובדי עיריית ת"א יחוייבו בהפחתות שכר חריגות והשבות שכר בהיקף של עשרות מ' ש'

משרד האוצר: בשלב הבא יבדק שכרם של אלפי עובדים וגמלאים נוספים של העירייה

משרד האוצר הודיע היום כי כ-700 עובדי עיריית תל אביב יחויבו בהפחתות שכר חריגות והשבות שכר בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. בעקבות ביקורת של יחידת האכיפה של הממונה על השכר, נחתם ביום חמישי האחרון, הסכם בין עיריית תל אביב וועד העובדים והסתדרות המעו"ף בדבר הפסקה מיידית של חלק מתוספות השכר החורגות וקביעת מנגנוני השבה לעובדים שקיבלו תוספות חורגות בשכרם. ההסכם קיבל את אישור הממונה על השכר במשרד האוצר, יובל רכלבסקי.

ההסכם נחתם בעקבות ביקורת שנערכה על ידי חמישה משרדי רואה חשבון מטעם יחידת האכיפה של הממונה על השכר שבחנה תלושי שכר של כ-6,000 עובדי וגמלאי עיריית תל אביב מול הסכמי השכר שנחתמו עם הרשויות המקומיות במארס 1999. הביקורת העלתה כי לכ-700 עובדים משולמות תוספות שכר חריגות מכוח הסכמים מקומיים שלא קיבלו את אישור הממונה.

ממשרד האוצר נמסר כי מדובר בהפחתות שכר שיביאו לחיסכון שוטף של עשרות מיליוני שקלים בשנה לעיריית תל אביב ולתושבים משלמי המיסים ולחיסכון אקטוארי של מאות מיליוני שקלים. כמו כן, נדרשו העובדים להשיב באופן רטרואקטיבי כספים בגין תשלומים ששולמו שלא כדין החל ממארס 1999.

על פי ההסכם, כבר ממשכורת החודש הקרוב תבוצענה הפחתות שכר לכ-700 עובדים.

מהאוצר נמסר עוד כי בשלב הבא תבדוק העירייה את שכרם של אלפי עובדים וגמלאים נוספים ותבצע הפחתות על פי ממצאי הביקורת ובהתאם לעקרונות ההסכם הקיבוצי ממארס 1999. ביחידת האכיפה מעריכים כי מדובר בהפחתות שכר למאות עובדים נוספים לפחות.

בין חריגות השכר שהתגלו בקרב העובדים: תוספת שעות גלובליות, תוספות אחוזיות, תוספות ניהול ועוד.

שמואל נחמני, סגן בכיר לממונה על השכר באוצר, אמר כי "על הרשויות למגר תופעות של התנהלות בלתי תקינה, על חשבון כספי משלם המיסים, תוך מתן תשלומי שכר ופרישה חריגים והפרה של החוק ושל הסכמים קיבוציים עליהם חתמו".