משהב"ט: לדחות את בקשת פוקס-דיזל לעיכוב הליכי המכרז למכירת ציוד לאנשי הקבע

טוען בביהמ"ש: עיכוב הליכי המכרז פוגע באנשי הקבע שמדצמבר 2004 אינם יכולים לממש את המגיע להם

משרד הביטחון מבקש מבית המשפט המחוזי בת"א, לדחות את בקשת חברת ההלבשה פוקס-דיזל לעיכוב הליכי המכרז למכירת ציוד ספורט לאנשי הקבע באמצעות נקודות.

בית המשפט קבע, לפני שבוע, כי הליכי המכרז יימשכו, אולם משרד הביטחון לא יפרסם את תוצאותיו עד להחלטה בבקשה של פוקס-דיזל. זאת טענה, כי המכרז שולל השתתפות של יצרני ביגוד ספורט ישראליים, ורק יבואנים ומפיצים של מותגים בינלאומיים רשאים להגיש הצעות למכרז, שלטענתה אינו פומבי.

בתגובת משרד הביטחון נאמר, כי בהתאם לדוחות פוקס-דיזל, שהוגשו לרשות לני"ע המתייחסים ל-2004 עולה, כי רק 15% ממוצריה מיוצרים בישראל ו-85% מיוצרים בסין. כמו כן, מבין 1,471 עובדי פוקס-דיזל, רק 69 הם עובדי ייצור והיתר מועסקים בחנויות. אשר על כן טוען משרד הביטחון, כי הטענות של פוקס דיזל נגד קיפוח תוצרת הארץ מטעות ומשוללות כל בסיס.

לדברי משרד הביטחון, העתירה והבקשה אינם אלא ניסיון לשנות את תנאי המכרז ואת ייעודו. משרד הביטחון טוען, כי פוקס-דיזל כלל עומדת בתנאי הסף לעניין מכירתם של 70% לפחות מפריטי המכרז בקטגוריות בהן היא מבקשת להשתתף, כך שאף במידה והתקבלו כל טענותיה הרי גם אז הצעתה תהיה פסולה. פוקס-דיזל כלל אינה עונה על דרישות המכרז אשר כלל אינן נתקפות על-ידה בבקשה.

עוד טוען משרד הביטחון, כי עיכוב הליכי המכרז יביא לפגיעה מיותרת באנשי הקבע המצפים לסיום הליכי המכרז, מאחר ומאז דצמבר 2004 אינם יכולים לממש את המגיע להם ולרכוש ציוד אישי וציוד ספורט בנקודות.

הצדדים הגיעו לידי הסכמה, לפיה יינתן פסק דין בעתירה על יסוד החומר המונח בפני השופט יהודה זפט. (עת"ם 1931/05).