טאון דבלופמנט מבקשת מביהמ"ש לחייב את עיריית ת"א לממש את פרויקט נמל תל-אביב

טוענת כי בידיה הסכם פיתוח עם העירייה, אולם זו מפרה את ההסכמות שהתגבשו

חברת טאון דבלופמנט ג.ז, שהוקמה במיוחד לשם ביצועו של פרויקט פיתוח נמל תל-אביב, עתרה אתמול (ב') לבית המשפט המחוזי בת"א למתן פסק דין הצהרתי, המורה לעירייה להביא למימוש הפרויקט.

בפנייה לבית המשפט נאמר, כי מדובר באחד מהפרויקטים הגדולים בתל-אביב בתחום הפיתוח האורבני, שהקיפו כ-350 מיליון דולר. הפרויקט מתפרש על שטח של 140 דונם בנמל תל-אביב הישן, באיזור שפך הירקון, וכולל גם את מגרשי התערוכה, אצטדיון המכבייה ושטחים נוספים.

שטח הפרויקט כיום מוזנח ואינו מנוצל. בהתאם לתכנון הפרויקט, תכננה העותרת לבצע בו, בתמיכתה ובעידודה של העירייה, פיתוח יוקרתי לתיירות, למסחר, לפנאי ולמגורים.

לדברי העותרת, ההסכמות שהושגו בינה לבין העירייה היו, שהעותרת תיזום ותממש את הפרויקט לפי העקרונות התכנונים של העירייה, וזאת תביא לאישורו ולהוצאתו אל הפועל של הפרויקט.

העותרת טוענת, כי עד עתה הוציאה כ-15 מיליון דולר לרכישת הזכויות בקרקע למילוי התחייבויותיה, אולם בשנת 1998, עם בחירתו של רון חולדאי לתפקיד ראש העיר התברר לה, כי חולדאי החליט להפר את ההסכמות שנתגבשו בין הצדדים ולסכל את מימוש הפרויקט. זאת, למרות שההסכמות התגבשו כבר למסגרת משפטית מחייבת.

לטענת העותרת, באמצעות עו"ד א.שמילוביץ, העירייה החליטה להפר את התחייבותה לאשר הפרויקט בנימוק כי חולדאי מבקש לשנות את אופיו של השימוש בשטח הפרויקט, ועמדתו היא שיש להפחית משמעותית את ייעוד המגורים ומכאן את כדאיותו הכלכלית של הפרויקט כולו.

העותרת טוענת עוד, כי בעירייה התגבשה הדעה כי יש לסכל את ביצוע הפרויקט, ותחתיו ליזום ולתכנן באותו השטח פרויקט חדש ללא שיתוף העותרת.

אשר על כן, מבקשת העותרת מבית המשפט לחייב את העירייה לקדם ולתמוך בפרויקט כפי שהוגש לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, ולאשרו. טרם נתקבלה תגובתה של העירייה. (עת"מ 1998/05).