ביהמ"ש ביטל פס"ד לפינוי זוג מדירתו - כיוון שהולכו שולל כשחתמו על שיעבודו

השופטת ציינה כי שוכנעה שהמבקשים לא זלזלו בהליך השיפוטי במודע, אלא שחל מעין שיתוק בתפקודם התקין עד הלום

למרות האיחור בהגשת בקשה לביטול פסק דין שניתן במעמד צד אחד, לאכיפת חוזה מכר בו מכרו המבקשים רות ויצחק מזרחי את דירתם לטובה קופרמן, החליטה השופטת רות שטרנברג-אליעז לקבל את בקשת המוכרים ולהורות על ביטול פסק הדין. זאת לאחר שהשתכנע, כי המבקשים הולכו שולל על-ידי פלוני וחתמו על שורת מסמכים כולל מכירת דירתם מתוך שיתוק נפשי ותיפקודי, אילוץ וחשש לשלום ילדיהם.

רוכשת הדירה התנגדה לביטול פסק הדין בטענה לאיחור של 3 שנים בהגשת בקשת הביטול. השופטת ציינה, כי התמונה שנחשפה בפניה היא קשה והתברר, כי המבקשים הסתבכו בהלוואה של 3,000 דולר שקיבלו מחבר ילדות בשם רודיטי אשר תוך זמן קצר של חודשים בודדים הפך סכום ההלוואה המקורי ל-40 אלף דולר. נושא ריבית חודשית של 2%. ההלוואה הולידה מסכת של סחיטה ואיומים, ולדברי המבקשים הם נדרשו למכור את דירתם לכיסוי החוב מבלי שקיבלו אגורה מכספי התמורה.

לטענתם, רודיטי קיבל כספים מידיה של קופרמן, העוסקת בהלוואות בשוק האפור, כנגד דירתם ששימשה בטוחה להשבת הכספים. השופטת ציינה, כי בדבריה של קופרמן נתגלו תמיהות וסתירות משמעותיות, וכי משמעות פסק הדין הוא השלכתם של המבקשים מביתם ללא מוצא ותקווה לשיקום חייהם.

אשר על כן ובנסיבות נדירות אלה, החליטה השופטת להיעתר לבקשה בציינה, כי עיוות דין שנגרם בשל פסק דין שניתן על פי צד אחד, הולך ומתגבר עם חלוף הזמן. השופטת ציינה כי שוכנעה שהמבקשים לא זלזלו בהליך השיפוטי במודע, אלא שחל מעין שיתוק בתפקודם התקין עד הלום. (ה.פ 695/01).