נתניהו וקדוש ידונו עם טראמפ בקיום תחרות מיס יוניברס באילת בשנת 2000

ראש הממשלה צירף את ראש עיריית אילת לפמלייתו כדי לקדם את קיום התחרות באילת

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וראש עיריית אילת, גבי קדוש, אמורים להיפגש היום (ה') או מחר, בניו יורק עם איש העסקים דונאלד טראמפ, בעליה של חברת מיס יוניברס. זאת, במטרה לדון בקיום תחרות מיס יוניברס 2000 באילת. מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי נתניהו צירף את קדוש למשלחת הרשמית ולפגישה עם טראמפ, בשל החשיבות שרואה המדינה בקיום התחרות באילת.

עד לפני חודש, עדיין התקיים המו"מ בין חברת מיס יוניברס לבין עיריית אילת, לגבי האפשרות לקיים את התחרות בשנת 1999 באילת. החברה העבירה לעירייה טיוטת חוזה עליו היתה אמורה לחתום.

אלא שבבדיקה שהתקיימה בעירייה, התברר כי בנוסף לסכום של שלושה מיליון דולר שיש לשלם לחברה כדמי זיכיון, אמורה העירייה לממן סכום נוסף של כשלושה מיליון דולר. זאת, למימון הטיסות של כל הגורמים שייטלו חלק בתחרות, לרבות המועמדות, נציגי החברה, אנשי השירותים והלוגיסטיקה, ועוד, וכן שכירת מאות חדרי מלון, שירותי אבטחה, לימוזינות ועוד.

בחודשים האחרונים פעל קדוש לגיוס חסויות מגופים מסחריים באילת ובכל רחבי הארץ, והתברר, כי לנוכח העלות הכפולה, יהיה צורך לסיוע תקציבי מהמדינה. זאת, היות שקדוש קיבל החלטה עקרונית, כי התחרות לא תמומן מתקציב העירייה.

קדוש, כך נודע, אף שרצה מאוד בקיום התחרות באילת, לא היה מוכן לחתום על החוזה תחת לחץ. בהיעדר מקורות כספיים למימון עלויות התחרות, ועל רקע העובדה, כי לחברה הגיעו הצעות גבוהות מזו שהציעה עיריית אילת, פנה קדוש לנתניהו, ובהתייעצות משותפת הוחלט לוותר על קיום התחרות באילת בשנה הבאה, ומנגד להציע לארח את התחרות בשנת 2000.

נתניהו קיבל עקרונית את הצעתו של קדוש. במכתב ששיגרה נשיאת מיס יוניברס, מורין ראדי, לקדוש, היא ציינה שלחברה יש עניין רב לקיים את התחרות באילת דווקא בשנת 2000. לנוכח הודעה זו, הוחלט לקיים את הפגישה בין נתניהו, קדוש וטראמפ