העמותה לאיכות השלטון: להסכים להצעת בג"ץ להכריע בסוגיית הבעלות באחזקות האחים עופר בבז"ן

טוענת בפנייתה למזוז: המדינה יכולה לחסוך 670 מיליון שקל אם תסכים שבג"ץ יחליט בנושא

יום לאחר שבג"ץ דחה בחודש הדיון על עיסקת בז"ן, התנועה לאיכות השלטון דורשת מהיועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, לבטל את ההסכם עם האחים עופר.

התנועה לאיכות השלטון מבקשת ממזוז להסכים להצעת שופטי בג"ץ ולדון בשאלת הבעלות בנכסי בז"ן מבלי להתייחס להסכם בין המדינה לאחים עופר.

לדעת התנועה, המדינה יכולה לחסוך לקופה הציבורית 570 מיליון דולר אם תסכים לרעיון שבג"ץ יכריע בסוגיית הבעלות בנכסי בז"ן.

אתמול קיים בג"ץ בהרכב של חמישה שופטים דיון מקדמי בעתירת התנועה לאיכות השלטון בעניין הסכם בז"ן. התנועה במכתבה למזוז מציינת, כי בא כוח המדינה, עו"ד אבי ליכט, אמר כי הוא מסכים לחלוטין עם העובדה כי תקופת הזיכיון על נכסי בז"ן הסתיימה, וקובע כי כל נכסי בז"ן הפכו לקניין המדינה בשנת 2003.

בתוך כך עמותת "אדמתי" דורשת מהיועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, לחשוף את חוות הדעת שהגיש לממשלה, בעניין עסקת בז"ן למכירת אחזקותיהם של האחים עופר בחברה לישראל.

בפניית יועציה המשפטיים של העמותה, עוה"ד עופר נועם ויוסף ג'רסי, נאמר כי מזוז אישר פיצוי בהיקף של 120 מיליון דולר לחברה לישראל, למרות שבז"ן היתה אמורה להשיב את הקרקעות למדינה ללא תמורה, עם סיום הזיכיון, עוד בשנת 2003.

עמותת אדמתי, המונה 116 ישובים, טוענת כי הליך ההפרטה הוא מבורך ומיישם מדיניות ראויה, אולם באחרונה קיימת זליגה של מתן זכויות-יתר בקרקעות ל"מגזר העסקי", בעידודו של היועץ מזוז, כמו בעניין קרקעות חברת המלח, "ועל כך לא ניתן לעבור לסדר היום".

לטענת העמותה, היא זכאית לעיין בחוות הדעת של מזוז מכוח חוק חופש המידע. ייתכן שהיא תשתמש בנימוקיו של מזוז בחוות הדעת, בדיונים בבג"ץ נגד החלטה 969 שעניינה הפקעת קרקעות מהחקלאים.