המפיקים דורשים מקשת להגדיל תקציב ההפקות

סבורים כי יש להתאים התקציב להסכם של זכיינית ערוץ 2 עם אק"ט * מעריכים כי ההסכם ייקר את עלות ההפקות ב-13%

איגוד המפיקים מבהיר לזכיינית ערוץ 2 קשת, כי עלייה להגדיל את תקציבי ההפקות. זאת, בעקבות ההסכם שנחתם השבוע בין קשת לבין אק"ט (איגוד העובדים בקולנוע ובטלוויזיה).

במכתב אבי ניר, מנכ"ל קשת מסרה אתי חסיד, מנכ"ל איגוד המפיקים, "מבדיקת תחשיבי העלויות לפי ההסכם האמור עולה, כי שיפור תנאי הטכנאים מייקר את עלות ההפקה ב-13%. אין צורך לומר, כי קיצור שעות העבודה מצריך הגדלת מספר ימי הצילום".

הוא הוסיפה, "אנו מניחים, כי בכוונת קשת להגדיל את תקציבי ההפקות בהתאמה, שאילולא כן, לא ניתן יהיה להפיק בעלויות הקיימות".

חסיד כותבת לניר, "אנו מצרים על כי לא ראיתם לנכון לשתף את נציגי המפיקים העצמאיים במהלך גיבוש ההסכם עם אק"ט. אין לנו אלא להניח, כי עמדו לנגד עיניכם ההשלכות המיידיות של שיפור תנאי הטכנאים, כמוסכם ביניכם. בהעדר מימון התוספת התקציבית הנדרשת, המפיקים העצמאיים אינם רואים עצמם כבולים על ידי הסכם זה שנחתם בין קשת לאק"ט".

כאמור, השבוע נחתם הסכם ארוך טווח בין קשת לאק"ט, כפי שהתחייבה לעשות קשת במסגרת מכרז ערוץ 2. במסגרת זו הוסכם, כי יום העבודה של עובדי התחום יקוצר מ-12 שעות כיום ל-10 שעות. במקביל, הוסכם על קיצור וביטול חלק מההפסקות שהיו נהוגות עד היום, כגון: ביטול ארוחת הבוקר וקיצור הפסקת הצהריים. ההסכם נכנס לתוקפו ב-1 ביולי ותוקפו הוא עד סוף 2009.

אתמול חתם גם ערוץ 10 על הסכם עם אק"ט, הסכם זהה לזה שנחתם בין קשת לאיגוד מספר ימים קודם לכן, והסכם דומה לזה שמתגבש בימים אלה מול רשת. מנכ"ל ערוץ 10, ניר למפרט אמר בעקבות החתימה על ההסכם, "אני מברך על חתימת ההסכם. אין ספק כי ערוץ ישראל 10, כערוץ מסחרי נוסף, מוסיף מקומות עבודה ופרנסה למאות משפחות".

מקשת נמסר בתגובה, כי מסגרת המכרז היא התחייבה להגיע להסכמים עם אגודי היוצרים והמבצעים . מזכיינית ערוץ 2 נמסר עוד, "אנו גאים, כי תוך זמן קצר הגענו להבנות ולהסכם מול ארגון אק"ט, וממשיכים בימים אלה לפעול למען השגת יתר ההסכמים, תוך כיבוד ליוצרים, המבצעים והיצירה הישראלית ועמידה בכל התחייבותינו". *