"יש להפחית את מהירות הנסיעה ברכבת עד להשלמת פתרונות הבטיחות לטווח הארוך". כך אמר היום (א') ל"גלובס" יו"ר ועדת החקירה שבדק את התאונה בצומת רבדים, ישעיהו רונן.
לדברי רונן, "השאיפה באופן טבעי היא ליצור מערכת רכבות מהירה ויעילה, אבל כאשר מתעוררות בעיות בטיחותיות, בעיות אלה גוברות. הורדת המהירות תאפשר גם לרכבת וגם לרכב לבצע את החצייה במפגשי מסילה-כביש בצורה סבירה".
רונן, מנהל האגף לתכנון תחבורתי במשרד התחבורה יגיש השבוע להנהלת המשרד המלצה לבצע ריבוד אספלט בכל המפגשים בין דרך חקלאית למסילת רכבת במרחק של 25 מכל צד, במטרה למנוע את בעיית ההתחפרות.
רונן אמר, "אנו נמצאים בתקופת ביניים. מצד אחד נפחי התנועה, תדירות הרכבות ומהירות הנסיעה ברכבת עלתה משמעותית ומאידך הפתרונות להפרדה מפלסית אינם פתרונות מיידיים. זה לא דברים שאפשר לבצע מהרגע להרגע. הזמן שלוקח הליך המימוש הוא בעייתי מבחינה בטיחותית. אני לא אומר שזה זמן שמועד לפורענות, אבל זה זמן שצריך לנקוט בו בכל האמצעים המיידיים כדי לעבור אותו".
השבוע יקיים שר התחבורה, מאיר שטרית, דיון עם מנכ"ל המשרד בן-ציון סלמן, לגבי יישום ההמלצות של ועדת רונן.
רונן סירב להתייחס לשאלת "גלובס" לגבי תחזיות משרד התחבורה לסיכון בתאונות רכבת נוספות. לדבריו, כולם יודעים שהפתרון הוא ליצור הפרדה מפלסית בין תנועת הרכבת לתנועת הרכב הפרטי. "הפרדה מפלסית היא זו שמייצרת את רמת הבטיחות האופטימלית וזהו הפתרון הטוב ביותר בלי שום ספק", ציין.
שטרית הורה היום (א') להנהלת משרד התחבורה לבטל את כל המעברים החקלאיים במפגשי מסילה-כביש. לדבריו, הוא אינו מאפשר מעבר של כלי רכב גם במחיר של אי נוחות עבור הקבלנים.
גדי ויסמן, מומחה תחבורה שהתריע ב"גלובס" לפני שלושה שבועות כי תאונת הרכבת הבאה קרובה, ממשיך לדבוק בעמדתו: "כל עוד לא תבצע הרכבת הפרדות מפלסיות שום דבר לא יעזור. תאונה זו או אחרת היא עניין של זמן. רכבת ישראל ומשרד התחבורה ממהרים להאשים את הש"ג - את הנהג והמצב צפוי רק להחמיר. לרכבת ישראל 20 מיליארד שקל כדי לפתח את רשת הרכבות, אך ברכבת לא שמים תשומת לב לעניין הבטיחות".
רכבת ישראל מסרה בתגובה, כי "מנכ"ל הרכבת, יוסי מור, נפגש עם ראש אגף התנועה, שחר איילון, במטרה לבחון את הדרכים להגברת הבטיחות. השניים סיכמו, כי הרכבת תציב מאבטחים בכל המפגשים מסילה-כביש שאין בהם מחסום בכל זמן פעילות הרכבת, והמשטרה מצידה תגביר את הסיורים בשטח במטרה להעלות את היקף האכיפה". בנוסף, הוגבלה מהירות הנסיעה של הרכבת באיזורים בהם אין מחסומים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.