הכנסת אמורה לקדם השבוע הצעת חוק ממשלתית לבנייה ולהפעלת נתיבי אגרה מהירים לתחבורה ציבורית ורכב פרטי בכניסות לת"א ולירושלים. שר התחבורה, מאיר שטרית, העלה את הצעת החוק לקריאה ראשונה בשבוע שעבר, אבל דחה את ההצבעה בשבוע.
שטרית הודיע כי הכביש הראשון שעומד על הפרק ייסלל בכניסה לת"א ממחלף שפירים למחלף קיבוץ גלויות, והוא עומד לצאת למכרז שבו ייבחר היזם הפרטי. הנתיב המהיר לירושלים הוא רק בגדר תוכנית, אמר שטרית. הצעת החוק מוגשת לאישור הכנסת כהוראת שעה.
שטרית מסר כי בנתיב משפירים לת"א ייסעו אוטובוסים, מוניות, ורכב "שאטלים" שיפעיל היזם, להסעות חינם של בעלי רכב פרטי לתוך ת"א. בנוסף יוכלו לנסוע בכביש גם בעלי רכב פרטי שישלמו אגרה.
שטרית אמר, כי היזם יידרש להקים בשפירים חניון ענקי וממנו ימשיכו הנכנסים לעיר את דרכם באמצעי התחבורה הציבורית, אוטובוסים, מוניות או ב"שאטלים" של היזם.
לדבריו, זמן הנסיעה בנתיב לא יעלה על 7-8 דקות במקום עד שעה בפקק.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.