מחלקת עסקים

נשיא אנגולה נוחת לביקור היסטורי בישראל - ונאלץ לשוב מיד על עקבותיו * נחמה רונן, יו"ר ממן, לא מצליחה לסיים משפט * ועמירם סיוון ז"ל מקבל כבוד מביה"ס לכלכלה של אוניברסיטת תל אביב

תאונה נשיאותית

נשיא אנגולה, ג'וזה אדוארדו דוס סנטוס, שהגיע לביקור היסטורי בישראל ביום ג' שעבר, קיבל עם נחיתת המטוס שיעור מאלף בהתנהלות מערבית מתוקנת של שדה תעופה חדיש: משאית מזון, שנסעה ליד המטוס הנשיאותי על מנת להטעין אותו באוכל לקראת הנסיעה חזרה, התנגשה בכנף המטוס, תאונה שהוציאה אותו מכלל שימוש עד שתוקן לאחר יומיים. בשל התאונה המצערת, נאלץ סנטוס לשוב חזרה לארצו במטוס הפמליה שהגיעה איתו. המטוס, אגב, חזר בינתיים לאנגולה בשלום. ומי שילם על התיקון? לא ידוע. סנטוס עצמו, אגב, הוא מהנדס נפט ותקשורת, פרי לימודיו בברה"מ לשעבר. סנטוס עמד בראש המחתרת המרקסיסטית של אנגולה, MPLA, שנאבקה בפורטוגזים תחילה וב-UNITA בראשות ג'ונאס סווימבי, שנתמכה על ידי דרום אפריקה וארה"ב, והוא חניך בתי הספר הסובייטיים. למשקיעים זרים כדאי לדעת שהמשטר הנוכחי, שהוא דמוקרטי למהדרין, נוהג להטריד מעת לעת כלי תקשורת שמותחים עליו ביקורת. אולי התופעה הזו היא עוד השפעה של המורשת הסובייטית, שהמנהיגים הנוכחיים התחנכו לאורה.

מזוזה תקנית

חברת ממן חנכה מרכז לוגיסטי מקורר לתרופות, שבנייתו הסתיימה בימים אלה בהשקעה כוללת של כ-1.5 מיליון שקל. נחמה רונן, יו"ר ממן, שנשאה דברים בטקס, נאלצה להפסיק את נאומה באמצע, כדי שהרב של שדה התעופה יוכל לקבוע מזוזה ולהכשיר את המקום לפעול כהלכה. עוד באו לאירוע: מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' אבי ישראלי; הרוקח המחוזי, ד"ר יעקב כץ; מנכ"ל פארמה ישראל, תומר פפר; ומנכ"ל רש"ת, גבי אופיר.

הנצחה כלכלית

בנק הפועלים, איגוד הבנקים ואוניברסיטת תל אביב הכריזו על הקמת מרכז חדש למפעלים חברתיים על שם עמירם סיוון ז"ל באוניברסיטת תל אביב, בטקס חגיגי שנערך שלשום (א'). באותו מעמד נחנך גם האגף על שם סיוון בביה"ס לכלכלה של האוניברסיטה. עם המשתתפים נמנו יו"ר הוועד המנהל, דב לאוטמן; נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' איתמר רבינוביץ'; נשיא איגוד הבנקים ויו"ר לאומי, איתן רף; יו"ר בנק הפועלים, שלמה נחמה; משפחת סיוון וחברים. הפעילויות העיקריות שייתמכו על ידי מרכז סיוון בשלב הראשון יהיו אוניברסיטה לנוער, מפעל המביא לקמפוס תלמידים מצטיינים מכיתות י"א-י"ב מהפריפריה ללימוד עם סטודנטים; הרחבת תוכנית המעניקה מלגות וסיוע לימודי לסטודנטים מהפריפריה ועוד.