צה"ל השתלט על טול כרם בעקבות הפיגועים בנתניה ושבי שומרון; סגר הוטל על השטחים

בפעילות של צה"ל עד כה נעצרו שני פעילים של הגי'האד האיסלאמי והועברו לחקירת השב"כ

כוחות גדולים של צנחנים, נחל, גדוד נחשון ויחידות מיוחדות של צה"ל נכנסו בשעות הלילה שבין ג' לד' והשתלטו על העיר, לדברי צה"ל לזמן בלתי מוגבל. שני חיילי צה"ל נפצעו קל בפעילות.

ההחלטה לכבוש מחדש את טול כרם התקבלה בעצה אחת של צמרת המערכת הבטחונית עם הדרג הבטחוני, בעקבות פעילות הג'יהאד האיסלאמי בשטח שהיה בשליטת הרשות הפלשתינית ונוכח חוסר האונים והאדישות, כדברי הדרגים הבכירים בצבא ובירושלים, שמפגינים מנגנוני הבטחון ברשות הפלשתינית, שלדבריהם אינם פועלים נגד התארגנות הטרור של הג'יהאד שראשיה מתנגדים לרגיעה ומנסים להוציא לפועל פיגועים רבים ככל האפשר בהתרסה נגד ראש הרשות הפלשתינית אבו מאזן.

בפעילות של צה"ל עד כה נעצרו שני פעילים של הגי'האד האיסלאמי והועברו לחקירת השב"כ.

בחילופי אש שהיו במרכז טול כרם נפצעו קל שני חיילי צה"ל ופונו לביה"ח בילינסון בפתח תקווה.

הכוחות ירו למוות בפלשתיני חמוש ופצעו את חברו. הפלשתינים אומרים כי ההרוג הוא איש הבטחון הלאומי הפלשתיני.

צה"ל לא הודיע מראש לרשות הפלשתינית על הכוונה להשתלט מחדש על טול כרם, כדי שדבר הפעולה המתוכננת לא יודלף למבוקשים. לכן יש סברה כי ההיתקלות עם אנשי מנגנוני הבטחון אירעה משום שאלה לא זיהו את החמושים שנתקלו בהם כחיילי צה"ל.

צה"ל הודיע כי ימשיך בפעילותו בטול כרם ובסביבתה והיעד המרכזי של הכוחות הינו ראש התארגנות הג'יהאד בשומרון, שעשתה ביום ג' את הפיגוע בנתניה, את נסיון הפיגוע בשבי שומרון ואת פיגוע ההתאבדות שהיה בעורף ישראל לפני חצי שנה במועדון "סטייג'" בתל אביב.

בצה"ל אומרים, כי בחודשים שבין הפיגוע בתל אביב לבין מתקפת הטרור ביום ג' ניסו חוליות הג'יהאד בטול כרם להוציא לפועל עשרות פיגועים, שרובם ככולם סוכלו עוד בשלבי התכנון ע"י השב"כ וצה"ל.

מטרת פעולת צה"ל בטול כרם היא חיסול רשת הפעילות של הג'יהאד שאחראית לרציחתם של תשעה ישראלים.

מאז הועברה השליטה על טול כרם לידי הפלשתינים עברו שלושה וחצי חודשים, וניראה כי תהליך העברת השליטה בערי הגדה המערבית לפלשתינים נעצר, אם לא התהפך בשל פעולות הטרור.

על פי החלטת הדרג המדיני ובהתאם להערכת המצב הוחלט על הטלת סגר כללי על שטחי יהודה, שומרון ורצועת עזה, בעקבות פיגוע ההתאבדות שבוצע ביום ג' בנתניה. הסגר הוטל מיום ד' בבוקר ויימשך, נמסר, עד להערכת מצב מחודשת.