ארגון מגדלי הפירות מבקש משר החקלאות סיוע בסך 17 מיליון שקל

הבקשה באה על רקע משבר הפוקד את הענף המתבטא בעודפי פרי גדולים הגורמים לירידת מחירים והפסדים גדולים למגדלים, בעיקר בתחום פירות הקיץ

מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל, גיורא סלע, פנה לשר החקלאות, ישראל כ"ץ, בבקשה כנס ישיבת חירום עם אנשי האוצר כדי להכין לאלתר תוכנית סיוע למגדלים בסכום כולל של 17 מיליון שקל, בשל המשבר הפוקד את הענף. המשבר מתבטא בעודפי פרי גדולים הגורמים לירידת מחירים והפסדים גדולים למגדלים, בעיקר בתחום פירות הקיץ.

לדברי סלע, המצב הקשה בענף מחייב טיפול ממשלתי משולב של משרדי החקלאות והאוצר הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך. בטווח הקרוב נדרש הסיוע לטענתו כדי למנוע התמוטטות כלכלית של מגדלים.

סלע מבקש בנוסף ממשרד החקלאות לערוך תכנון מחדש של ענף הפירות הנשירים לטווח ארוך, גם אם הדבר כרוך בעקירת מטעים לטווח של שלוש שנים. בתום תקופה זו, במידה והביקוש יעלה, ניתן יהיה לנטוע בשטחים שיתפנו מטעים צעירים.

לדברי סלע, ללא טיפול ממשלתי יהפכו חקלאים רבים בקרוב לנעדרי יכולת לפרוע את חובותיהם בגין תשומות חקלאיות, מים, חומרי הדברה ועוד. הארגון ממליץ לחבריו שאינם יכולים לעמוד בתשלומים לשלם לפי סדר העדיפויות על פי שיקול דעתם.