למרות ההשקעות הגדולות בתשתית תחבורתית, הצפיפות בכבישים ממשיכה לגדול. על-פי נתונים שפרסמה היום (ד') הלמ"ס מתברר, כי קצב הגידול באורך הכבישים ובשטחם לא מדביק את קצב הגידול בנסועה (קילומטראז') השנתית הארצית והגידול במספר כלי הרכב.
מנתוני הלמ"ס עולה, כי בעוד הנסועה השנתית זינקה ב-114% מאז 1990, ומצבת כלי הרכב גדלה ב-101%, שטח הכבישים גדל באותה תקופה רק ב-54% ואורך הכבישים ב-31%.
הנתונים מראים על החמרה ניכרת בשנים האחרונות ומאז פרוץ האינתיפאדה בשלהי 2000. ב-2000-2004 הנסועה השנתית הארצית גדלה בלמעלה מ-10% ומצבת כלי הרכב גדלה ביותר מ-17%, אך שטח הכבישים ואורכם גדלו ב-8.5% בלבד.
ב-2004 הסתכמה הנסועה הארצית של כל כלי הרכב בארץ ב-40 מיליארד ק"מ, עלייה של 2.4%. הנסועה הממוצעת לרכב היתה 19.8 אלף ק"מ.
רכב נוסעים פרטי נסע בממוצע 16 אלף ק"מ, משאית סולר 37 אלף ק"מ, משאית בנזין 22.2 אלף ק"מ, אוטובוס זעיר 43.9 אלף ק"מ, מונית 92.7 אלף ק"מ אוטובוס ציבורי 69.8 אלף ק"מ, ואופנוע 9,800 ק"מ.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.