נחתם החוזה המסחרי בין חברת החשמל ל-EMG בהיקף של 2.5 מיליארד דולר

העסקה כוללת אופציה ל-5 שנים נוספות. חברת החשמל צפויה לחסוך כתוצאה מהמעבר כ-300 מיליון דולר ו-4.5 מיליארד דולר בכל תקופת החוזה

נחתם בראשי תיבות החוזה המסחרי בין חברת החשמל ל-EMG בהיקף של 2.5 מיליארד דולר. על פי ההסכם תספק EMG לחברת החשמל 1.7 BCM לתקופה של 15 שנה.

העסקה כוללת אופציה ל-5 שנים נוספות. חברת החשמל צפויה לחסוך כתוצאה מהמעבר כ-300 מיליון דולר ו-4.5 מיליארד דולר בכל תקופת החוזה. ההסכם מותנה באישור דירקטוריון חברת החשמל ודירקטוריון EMG. בחבחרת החשמל מציינים כי ההסכם יובא לאישור עוד בחודש יולי.

דובר חברת החשמל מסר בתגובה כי להסכם זה חשיבות גדולה ואסטרטגית גם בהיבט משק הגז של מדינת ישראל. חברת החסשמל חתומה כבר עם חוזה עם ים צטיס לאספקה של גז טבעי אך שם מדובר על באר אחת.

ההסכם מול מצרים, שלה כמויות גז אדירות מבטיח לחח"י ולמשק הישראלי אספקת גז טבעי וברציפות. עוד ציון שמחיר הגז שהשיגה חברת החשמל הוא הזול ביותר.

החתימה היתה במשרדי EMG בקהיר במעמד הצוות הבכיר של חח"י למשא ומתן ומנכ"ל חח"י ד"ר יעקב רזון, מצד EMG נכחו חוסיין סאלם, יוסי מימן ונמרוד נוביק. שר התשתיות הישראלי דווח על החתימה, ובירך על ההסכם שיביא לפתיחת דך חדש במשק האנרגיה הישראלי.

לפני שבועיים חתם שר התשתיות יחד עם עמיתו המצרי על הסכם מדיני המגבה את החוזה בין EMG חח"י ואת ההסכמים העתידיים שתחתום EMG עם לקוחות ישראלים נוספים.