פרשת פלטי השיחות: נחקרה ושוחררה בערבות עצמית השופטת אלון-לאופר

חשודה שקיבלה מהחוקר הפרטי, אמיר אברמסון, פלטי שיחות של בן זוגה מפקד כלא נפחא, אילן בורדה

שופטת בית המשפט לענייני משפחה בבאר שבע, אסנת אלון-לאופר, שוחררה סמוך ל-4:00 לפנות בוקר בערבות עצמית של 10,000 שקל, לאחר שנחקרה באזהרה במשך שמונה שעות, ביחידה המרכזית של משטרת ת"א. בתום חקירתה, שבה לביתה ולבן זוגה.

השופטת נחקרה בחשד שהזמינה מהחוקר הפרטי, אמיר אברמסון, פלטי שיחות טלפון של בן זוגה בחמש השנים האחרונות, מפקד כלא נפחא, גונדר-משנה אילן בורדה, משום שחשדה שהוא בוגד בה.

בכך, היא חשודה בעבירות על חוק הגנת הפרטיות, בחדירה למחשב ובהפרת אמונים. חקירתה התאפשרה בעקבות אישור שנתן היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז.

במשטרה אומרים, כי השופטת הודתה במהלך חקירתה, כי שכרה את שירותיו של אברמסון כדי שיגלה אם בן זוגה בוגד בה, אולם הכחישה כי ידעה שהחוקר השיג את רישומי שיחות הטלפון של בן זוגה. עוד טענה, כי לא קיבלה אותם לידיה והכחישה, כי היא זו ששלחה את המכתב לנציב שב"ס.

במהלך הלילה, ביצעו החוקרים עימות בין השופטת לבין אברמסון, ולדבריהם העימות היה טעון מאוד. אברמסון התעקש, כי השופטת ידעה שהוא משיג עבורה את רישומי השיחות.

נשיא בית המשפט העליון, אהרן ברק, הודיע, כי לא ישעה לפי שעה את השופטת לאופר-אלון. זמן קצר אח"כ הודיעה השופטת מיוזמתה, כי היא יוצאת לחופשה.

חקירת הפרשה החלה, לאחר שלנציב שירות בתי הסוהר, רב-גונדר יעקב גנות, הגיע פלט שיחות פלאפון של מפקד כלא בארץ, אליו צורף מכתב אנונימי, בו נאמר: "תראה איזה מושחת האיש ועם מי הוא מדבר". הנציב פנה מיד לאותו מפקד כלא, והשניים דרשו מפלאפון הסברים כיצד מגיעים תדפיסי שיחות לגורמים אחרים. על-פי החשד, השופטת היא זו ששלחה את המכתב.

אמש הוארך בחמישה ימים מעצרו של אברמסון, בן 56 ממיתר, החשוד שיצר אף הוא קשר עם המוקדן של פלאפון, וקנה ממנו תדפיסים שיחות. חוקרי המשטרה נדהמו לשמוע ממנו, כי הלקוחה שלו היתה לא אחרת מאשר השופטת אלון-לאופר.

השניים הכירו בבית המשפט. אברמסון נהג לשמש עד מומחה בענייני פוליגרף במשפטים שניהלה השופטת.

גם מעצרם של שלושת החשודים האחרים, שנעצרו בשבוע שעבר, הוארך בחמישה ימים נוספים. על-פי החשד, אייל זיסקינד (27), ששימש מוקדן במחלקה הטכנית של פלאפון, הוציא תדפיסים לפי דרישה של רפי אליאסי, אסיר משוחרר (49) ואביו של זמר ההיפ-הופ - הצל, שתיווך בין אביו לחוקר הפרטי רן נחשון (44), ממשרד החקירות ארגוס.

לדברי המשטרה, לפחות 25 פלטי שיחות נמכרו תמורת מאות שקלים כל אחד, ובהם תדפיסים של 6 אנשי שב"ס בכירים ו-6 אנשי משטרה. בין הנפגעים גם דובר שב"ס, גונדר-משנה עופר לפלר.

במשטרה סבורים, כי פלטי השיחות שימשו בעיקר כדי להתחקות אחרי גברים שבגדו בנשותיהם, ובראשית החקירה טענו, כי כנראה גם גורמים עבריינים עומדים מאחורי הסיפור.

אמש טענה המשטרה, כי אפשרות זו טרם נשללה. "אנחנו יודעים מי הזמין את המידע, לפחות לגבי חלק מהאנשים", אמר נציג המשטרה.

השופטת מרים דיסקין כתבה בהחלטתה, כי "המשטרה לא ישבה בחיבוק ידיים ולא שקטה על שמריה בפרק הזמן שהועמד לרשותה להמשך החקירה", וכי מדובר ב"חקירה דינמית הולכת ומתפתחת, שהסתעפה והובילה לאפיקים נוספים, המעצימים את החשדות".

היא הוסיפה, כי יש ממש בטענת הסנגורים, שיש לזמן לחקירה גם את הגורמים שהזמינו את פלטי השיחות. לדבריה, "חקירה כזאת מתבצעת ותתבצע". (מ' 12850/05).