חייל מנתניה מת מפצעיו לאחר שנפגע בקניון השרון

החייל רב"ט משה מאור ג'אן מנתניה (21), שנפצע אנושות בפיגוע בעיר, נותק היום (ה') לפנות בוקר ממכשירי ההחייאה בהסכמת בני משפחתו ומת מפצעיו. בכך עלה מניין הרוגי הפיגוע בקניון השרון בנתניה לחמישה. רעייתו של ג'אן, מוריה, נמצאת בחודש השמיני להריונה ואושפזה בימים האחרונים במחלקת היולדות בבית החולים.

משה, אשר שירת בחטיבת הנח"ל, שב שלשום מבסיסו לבית משפחתו בנתניה. בדיוק בשעה שחצה את הכביש פוצץ עצמו המחבל המתאבד במעבר החצייה מול קניון השרון. הוא פונה במסוק צבאי לבית החולים במצב אנוש.

בשל מצבו הרפואי הקשה של החייל ביקשו הרופאים לנתק אותו ממכשירי ההחייאה. האב, יוסי ג'אן, שיושב ליד מיטתו של משה, לא היה מסוגל לעשות זאת עד הבוקר. "אני לא יכול לתת להם את האישור. אני לא יכול לחשוב שאני, בהחלטה שלי, ניתקתי את הבן שלי ממכשירי ההחייאה. אני לא מסוגל לזה", הוא הסביר בדמעות.

הוריו של מאור יצאו לפני מספר ימים לטיול קבוצתי בבולגריה, שם שמעו לראשונה על הפיגוע באמצעות הודעת טקסט שקיבלה אחת המטיילות. יוסי ג'אן התקשר מיד לכלתו, מורייה, כדי לוודא שכולם בריאים. זו סיפרה כי היא מחפשת את מאור בין פצועי בית החולים "לניאדו". רק מאוחר יותר נמסר לה שמאור נפצע באורח אנוש והוא הוטס במסוק לבית החולים רמב"ם והיא יצאה מיד לבית החולים.

"מאור תרם כל הזמן. הוא הקים את חדר ההנצחה ללוחמי צה"ל בסניף בני עקיבא בנתניה. מי חשב שזה עלול להיות החדר שינציח גם אותו. הוא שירת בגבעתי במקומות הכי מסוכנים, בעזה ובציר פילדלפי, והנה הוא נפגע דווקא כאן, ממש קרוב לבית", ציינו בני משפחתו.