מימון פרויקט הרכבת הקלה בת"א ייעשה בעיקר על-ידי משקיע מוסדי גדול. כך מעריך החשכ"ל במשרד האוצר, ירון זליכה.
ע"פ ההערכות, 70% מהמימון ייעשה על-ידי גורם מוסדי, והיתרה, 600 מיליון שקל, תמומן על-ידי הבנקים. סוגיית המימון בפרויקט הקו האדום של הרכבת הקלה בת"א היא מורכבת ביותר לאור העובדה, כי עלות הפרויקט היא למעלה מ-1.5 מיליארד דולר.
במסמכי המכרז הוכנסו שינויים מהותיים כדי להקל את שלב המימון והסגירה הפיננסית. כך למשל, הוכנס דירוג הפרויקט וכן ניתנו הגנות על המימון במט"ח במטרה ליצור שיוויון בין גיוס מימון מקומי וזר.
זליכה אמר, כי בפרויקט הרכבת הקלה בת"א לא רק פועלים ולאומי הם ישתתפו במימון. "אפשר לממן את הפרויקט כך שהגורם המימוני המרכזי יהיה באמצעות ההשקעה המוסדית. לאור השינויים שהוכנסו אנו גם צופים לראות בנקים זרים", אמר.
מחר (ב') תקיים נת"ע, המקדמת את פרויקט הרכבת הקלה בת"א, כנס מממנים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.