המנכ"לים המעורבים בפרשת קלאבמרקט: שעולה וזה שיורד

האש התקשורתית לא יורדת מקבוצת בורוביץ', עד כדי כך ש"מותגי" המנכ"לים המעורבים בפרשה כמעט לא מוזכרים. בין אם לטוב או לרע, התרסקותה של קלאבמרקט תשפיע גם עליהם, החל מיעקב גינצבורג, דרך יורם דר וכלה ביעקב גלברד

האם משפחת בורוביץ' חזתה את כמות התקשורת השלילית שתישפך עליה בעקבות קריסת קלאבמרקט? יש להניח שלא. כרגע, קבוצת בורוביץ' סומנה בתקשורת כמטרה כה ברורה, עד ששמות המנכ"לים השונים שהיו מעורבים בפרשה, לטוב ולרע, כמעט שאינם מוזכרים בכלל. בכל זאת, הצצה קטנה למותגי הניהול שקשורים בצורה זו או אחרת בפרשה, מגלה תמונה מעניינת ברמה האישית.

יעקב גינצבורג

זוכרים את עמיקם בן-צבי? אם לא, זה כנראה בגלל ששמו לא הופיע יותר מדי פעמים בעיתונות הכלכלית בשנתיים האחרונות. בן-צבי, לפחות כרגע, ייזכר כזה שחטף את מרבית האש בתקופה שקרסה רשת בתי הכלבו של המשביר לצרכן. וכל זה קרה לא הרבה אחרי שיעקב גינצבורג פרש מתפקיד מנכ"ל הרשת המדשדשת ונחת בכורסת עור חדשה בתפקיד בכיר אחר: מנכ"ל קלאבמרקט.עד היום מתפעלים בברנז'ה מהדרך שבה גינצבורג ברח מהאש כשקרס המשביר. איך הוא הצליח לשמור על תדמית של מנכ"ל מצליח למרות מה שקרה רגע אחרי שעזב? הפעם, נראה שהטריק הזה כבר לא עבד, למרות שבהחלט היה סיכוי כזה.

יורם דר

יורם דר, שאין היום סיבה לפקפק במיצוב מותג "המנכ"ל המוצלח של רשת שיווק מזון גדולה" שלו, כמעט נפל בפח. בכל זאת, עד לא מזמן, כשמשפחת בורוביץ' פנתה אליך וביקשה למנות אותך למנכ"ל של אחד מעסקיה, זה היה מאוד מחמיא ומפתה, במיוחד אם הם לא מועסקים כרגע במקום אחר, דוגמת יורם דר, שעזב את הריבוע הכחול כבר לפני כשנה. אבל דר כנראה הריח את הסירחון למרחוק, על אף ניסיונות ההסתרה הרבים שעשו בעלי קלאבמרקט ומנהליה. בסופו של דבר, הוא ויתר על התפקיד "הנחשק". היה לו מזל. עם קצת פחות מזל, הוא היה יכול למצוא את עצמו כעמיקם בן-צבי מספר 2, ולחטוף את כל האש על הבלגן שהיה משאיר מאחוריו גינצבורג.

עמי סגיס

כשעזב את ניהול שופרסל, סגיס הספיק לקבל קצת ביקורת מהמנכ"ל שנבחר על ידי הבעלים החדשים של הרשת, אפי רוזנהויז. לביקורות של רוזנהויז סביר להניח שלא רבים התייחסו יותר מדי ברצינות, כי זוהי דרכם של מנכ"לים חדשים. קודם כל להעביר אחריות על המצב הנוכחי של החברה לקודמיהם, כל עוד זה אפשרי. עם זאת, למרות הדוחות הכספיים הלא מזהירים שהותיר מאחוריו סגיס, הוא השתלב יפה בגרנית הכרמל של הבורוביצ'ים, ולא נכווה יותר מדי מאש קלאבמרקט המתמוטטת. קודם, כל, סגיס היה דירקטור רק בניו פארם ולא בקלאבמרקט. שנית, מאז ימי שופרסל המשותפים, יחסיו עם גינצבורג לא היו מזהירים, ולכן כנראה רמת המעורבות שלו לא היתה מהגבוהות. התדמית שלו, כך נראה, לא תפגע מהפרשה הזאת.

יעקב גלברד

גם לגלברד יש לא מעט מזל בפרשה הזאת. כרגע, לפחות, לא נראה שיש סיכון לנזק גדול מדי בתדמית מותג המנכ"ל שלו. גלברד הוא בכלל מנכ"ל חברת פלאפון, שהיא אמנם רחוקה מלהוביל את שוק הסלולר, אבל בהחלט הראתה הבראה מרשימה בתקופת כהונתו. אבל בשעות הפנאי שלו, הצטרף גלברד בחודשים האחרונים גם לאקזקוטיבה של קלאבמרקט, כשקמעונאות מזון אמורה להיות מומחיות שלו. יכול להיות שזה היה כבר בשלב מאוחר מדי, אבל המהלך שדחף גלברד לכיוון של הפורמט הזול אימפריה בחודשים האחרונים, לא בדיוק הציל את הרשת מטביעה. למרות זאת, שמו לא עולה בתקשורת כאחד האשמים, וכרגע נראה שהוא יוצא מהפרשה הזאת נקי, בערך כמו שיצא אחרי הרפתקת XXL ז"ל בתקופה הקצרה שלו בדסק"ש.

דן פרופר

מתי גולן כבר כתב על כך אתמול ב"גלובס", אבל קשה שלא לחזור על השבחים. הרבה אומץ דרוש היה לדן פרופר כדי לצאת באופן נועז כל כך נגד קבוצת בורוביץ'. בדרך כלל, הקוד האתי בין אנשי עסקים בכירים כאלה לא נותן פתח להשמצות כל כך בוטות, שצוטטו בכל כלי התקשורת. אבל פרופר הבין שלא הוא זה ששבר את הקוד, אלא מי ששבר אותו היה קבוצת בורוביץ'. כנראה שזה מה שנתן לו את האומץ להיות הראשון שמדבר און-רקורד ובכל הכוח נגד התנהלות הקבוצה בחודשים האחרונים. אין ספק שמעבר לסגירת החשבון, הוא צבר פה הרבה נקודות תדמיתיות של מנכ"ל אמיץ ומנהיג טבעי. מצד שני, זה לא מפתיע. פרופר תמיד היה טוב בזה.