התהלוכה של פעילי הימין יצאה לדרך - עשרות שוטרים וחיילים חוסמים את דרכם

(עדכון) - המשטרה אישרה קיום עצרת אך אסרה את קיום הצעדה; הסגל הבכיר במשטרה דן בדרכים למנוע כניסתם של רבבות אנשים לתוך רצועת עזה כדי לפעול משם נגד הפינוי

אלפי מתנגדי ההתנתקות, שעשו דרכם לנתיבות, והשתתפו בעצרת הפתיחה, ובתפילה המונית, החלו בשעה 21:00 בצעידתם לכפר מימון. מאות שוטרים וחיילים חוסמים את הכביש המוביל לכפר מימון. בראש הצועדים חברי כנסת אפי איתם, אריה אלדד, אורי יהודה אריאל, ובני אלון.

המשטרה החלה היום בצהריים לעצור אוטובוסים שאירגנה מועצת יש"ע שיצאו בדרכם לנתיבות משם אמור לצאת מצעד פעילי ימין בדרכם לתוך רצועת עזה.

סגל הפיקוד הבכיר במשטרה קיים את ישיבתו השבועית בקיבוץ עין השלושה בקרבת רצועת עזה, ודן בדרכים למנוע כניסתם של רבבות אנשים לתוך רצועת עזה כדי לפעול משם נגד הפינוי.

בישיבה הוחלט, כי המשטרה תפעל בכמה מעגלים ברחבי הארץ וכן כי היא תעצור את האוטובוסים עוד טרם שיגיעו לנתיבות.

מאחר ומשטרה הגדירה את מצעד הימין לרצועת עזה כלא חוקי, היא הודיעה כי תאפשר קיום עצרת בנתיבות אך משם לא יורשו הצועדים להתקדם הלאה לעבר כפר מימון, מחשש שיקימו שם עיר אוהלים ולרכז שם כוחות להתנגדות לפינוי.

יצויין כי באזור קבר הבאבא סאלי בנתיבות נפרסו בצהריים כמה מאות שוטרים והם נערכו לבואם של משתתפי הצעדה.

בשעות אחה"צ התפרסו עוד אלפי שוטרים וחיילים סביב רצועת עזה כדי לחסום את דרכם של הצועדים לגוש קטיף.

השרה ציפי לבני אמרה בהקשר זה, כי הצעדה מנתיבות נועדה ליצור תוהו ובוהו בעת מימוש ההינתקות ולסכל אותה, ולא צעדת מחאה. היא אמרה כי לא היתה לממשלה ברירה אלא למנוע ממתנגדי ההינתקות שאינם תושבי הרצועה להגיע לאזור. היא ציינה, כי על חיילי צה"ל לדעת שהחלטת הממשלה נועדה להגן על המתיישבים ולא לפגוע בהם.