סופר הנפקה: סופרקום גייסה 26 מיליון דולר למרות גירעון בהון העצמי

המשקיעים באיסד"ק הקנו לחברה שווי של 124 מיליון דולר (אחרי הכסף), וגם רכשו מניות המייסדים בכ-5 מיליון דולר במסגרת הצעת מכר

נמשך גל ההנפקות המוצלחות של חברות מקומיות בבורסות החדשות של אירופה: למרות גירעון בהון העצמי, הצליחה חברת סופרקום הישראלית להשלים את הפרייסינג לגיוס 26 מיליון דולר בערב יום העצמאות (ג'). למניות החברה, שירשמו למסחר בבורסת האיסד"ק בבריסל, נרשם חיתום יתר של פי 2.6, והמחיר שנקבע להן - 10 דולרים למניה - משקף שווי חברה של 124 מיליון דולר לאחר ההנפקה, ו-98 מיליון דולר לפניה.

את ההנפקה הוביל בנק ההשקעות הבלגי KBC, ובקונוסורציום החתמים לקחה חלק גם חברת סוליד הישראלית. במסגרת ההנפקה מכרו בעלי השליטה בסופרקום - אלי רוזן, יעקב חסן, אבי לנדמן ורו"ח איקה בש - מניות ב-5 מיליון דולר.

סופרקום מדפיסה כרטיסי זיהוי שונים, על בסיס טכנולוגיית דפוס שפותחה בחברה ואשר אינה ניתנת לזיוף. החברה הצליחה להנפיק למרות רקורד לא מרשים, בלשון המעטה: גירעון של 421 אלף דולר בהון העצמי ורווח של 108 אלף דולר בלבד ב-98'. בשנים 96'-97' הפסידה החברה כ-2 מיליון דולר.

עם זאת, הכנסות החברה נמצאות במגמת עלייה והסתכמו בשנה החולפת ב-7.5 מיליון דולר, לעומת 3.5 מיליון דולר בשנת 96'. ערב הנפקת החברה מחזיקים רוזן, חסן ולנדמן בכ-%76 מהמניות בחלקים שווים, איקה בש מחזיקה %14 ועוזי סלע %7.9