נאנג'ינג אוטומוביל, החברה הסינית שרכשה את MG רובר, התחייבה ליצור 2,000 משרות

אבל לא ברור אם העסקה סגורה: חברה סינית נוספת וגורם בריטי מסרו שישקלו את האופציות שלהם

נאנג'ינג אוטומוביל קורפוריישן, יצרנית הרכב הסינית שעקפה את מתחרותיה ורכשה במכרז במוצאי יום שישי את יצרנית הרכב הבריטית החשובה האחרונה, MG רובר פושטת הרגל, התחייבה לייצר 80,000 רכבים בבריטניה כל שנה בחמש השנים הראשונות לרכישה וליצור 2,000 מקומות עבודה באזורי המידלנדס.

נאנג'ינג מתכננת לייצר בבריטניה חמישה דגמי MG חדשים, אומרים מקורות המקורבים לנושא, והיא תתחיל לגייס בקרוב צוות הנהלה בכיר לשם כך. מפעלי החברה בסין ייצרו עוד 200 אלף כלי רכב בשנה, קרוב לוודאי בשם המותג אוסטין.

גם מפעל המנועים של רובר יועבר לסין יחד עם עוד מפעלי ייצור. "אלה חדשות גדולות לבריטניה. אנו מצילים מותג מובחר ועבודות ייצור איכותית לבריטניה", אמר ראש משרד הייעוץ הבריטי בחברת ארופ, חברת התכנון והייעוץ העסקי הבריטית שעבדה עם נאנג'ינג בעסקה זו.

חברת רואה החשבון פרייס ווטרהאוז קופרס, שניהלה את ענייני רובר מאז קריסתה באפריל, הודיעה שלשום על העסקה, מבלי למסור פרטים על מחירה, אך מקורות מקורבים ידעו לספר כי מדובר על 85-100 מיליון דולר.

אולם הדברים אינם סגורים עדיין. נאנג'ינג עלולה למצוא עצמה במאבק משפטי עם שנחאי אוטומוטיב אינדסטרי קורפוריישן (SAIC), קבוצה סינית יריבה שנחשבה המועדפת ברכישת MG רובר. SAIC שילמה בשנה שעברה 133 מיליון דולר לרובר עבור זכויות לנכסים אינטלקטואלים הקשורים למנועיה ולשניים מדגמיה, וטוענת כי בידה הזכות הבלעדית להשתמש בהם. שותפי העסקה דוחים טענה זו. מכל מקום, דובר SAIC הודיע אמש כי עמדתה לא השתנתה והיא תשקול עתה את האופציות שלפניה.

על רכישת רובר התמודד גם גורם שלישי שלא הרים ידיים: קונסורציום בהנהלת איש העסקים הבריטי דייויד ג'יימס, שמנסה גם הוא לשמור על תקפות הצעתו. ג'יימס צפוי להעלות מחר את הצעתו מ-42 ל- 77 מיליון דולר.

נאנג'ינג, בבעלות ממשלת סין, מייצרת 180,000 מכוניות בשנה, ובתוכניתה להגדיל את תפוקתה ל-300,000. היא מעסיקה 14,699 עובדים ושווי נכסיה מסתכם ב-1.17 מיליארד דולר. MG רובר נרכשה בשנת 2000 מב.מ.וו ב-17 מיליון דולר, ואחד מארבעת הרוכשים, ניק סטפנסון, שימש יועץ ללא שכר להצעת הרכש של נאנג'ינג.