מחלקת עסקים

על מה דיברו לב לבייב והילרי קלינטון כשנפגשו בוושינגטון * כיצד ישיג אביב בושינסקי מימון עבור אולימפיאדת השחמט * והאם יצליח ארגון הקבלנים לשנות את תדמיתו של הקבלן הישראלי

פסגת לבייב-קלינטון

* לב לבייב, יו"ר קבוצת לבייב הבינלאומית, המכהן כנשיא הקהילות היהודיות ברוסיה ובחבר העמים, נפגש בוושינגטון עם הסנטורית הילרי קלינטון, לדיון על מצב הקהילות היהודיות ברוסיה והאנטישמיות שם. בפגישה השתתפו נשיא הקונגרס היהודי, האמריקני ג'ק רוזן, והרב הראשי של רוסיה, הרב לזר.

מהאוצר ללוח השחמט

* אביב בושינסקי, לשעבר ראש המטה של שר האוצר בנימין נתניהו ונציגו בארץ של המיליונר היהודי הקנדי ג'רי שוורץ, נבחר בשבוע שעבר פה אחד על ידי חברי איגוד השחמט לתפקיד יו"ר האיגוד, תפקיד שאיישו בעבר ח"כ טומי לפיד, יורם ארידור ויוסי חכמי. משימתו הראשונה של בושינסקי תהיה השגת מימון לאולימפיאדה הבינלאומית לשחמט, המתוכננת להתקיים באוקטובר בישראל. לאולימפיאדה אמורות להגיע נבחרות סין, מצרים, קובה ורוסיה. גירעון האיגוד הוא כ-300 אלף שקל, ובושינסקי מתכוון להגדיל את תמיכת הגופים הממשלתיים והפרטיים בשחמט. "הגיע הזמן שמדינת ישראל תכיר בשחמט כענף ספורט, שבניגוד לענפים אחרים מביא הרבה כבוד לאור ההישגים הנפלאים".

הקבלנים בונים תדמית

* ארגון הקבלנים והבונים התל אביבי החליט לפתוח במסע יחסי ציבור לשינוי תדמיתו של הקבלן הישראלי. לשם כך שכר את שירותיה של גולדפינגר תקשורת ואסטרטגיה, שתעסוק במיתוג ארגון הקבלנים בציבור, ובפנייה לקהלי יעד. לדברי יו"ר הארגון, חנן שרייטר, "הדבר הכי חשוב מבחינתנו הוא להראות לציבור שאנחנו פועלים להבטיח לו איכות חיים גבוהה במקום החשוב לו ביותר: הבית". טל גולדפינגר מודה, כי "מעמד הקבלן נשחק בשנים האחרונות לצד מעמדו של המורה. אנחנו מתכוונים להביא לתודעה הציבורית את העשייה החשובה של הקבלנים".

איקן מתמנה

* אריאל איקן מונה למנכ"ל החטיבה הרפואית של פיליפס ישראל. בתפקידו יהיה אחראי איקן על ניהול, שיווק ושירות טכני תחום המכשור הרפואי של פיליפס בישראל, לרבות טומוגרפיה ממוחשבת (CT), רפואה גרעינית (PET CT), סורקים בתהודה מגנטית (MRI) ומערכות ניהול מידע רפואי ודימות.