רכבת ישראל עתרה לבית המשפט בבקשה, להוציא צו זמני שיורה לה לסגור מיידית את המפגש במסילת הרכבת בתוואי לוד-נען-ב"ש. לטענת הרכבת, יש לאפשר את סגירת המעבר על מנת למנוע באופן מיידי סכנה לחיי אדם.
רכבת ישראל מציינת, באמצעות עוה"ד טלי ענבר, כי שתי תאונות הרכבת הקשות בחודש האחרון אירעו במפגשי דרך עפר במסילת הרכבת בקו המדובר. לדבריה, בכל אחד מהמקרים אירעה התאונה במפגש בו לא הותקן מחסום.
במקרה הראשון נגרמה התאונה על-ידי נהג משאית שלא עצר בתמרור עצור, ובמקרה השני - בשל משאית שנתקעה על המסילה והרכבת התנגשה בה. הרכבת מדגישה, כי כל המפגשים תואמים באופן מלא את הנחיית הגוף המקצועי המוסמך - ועדת המפגשים הבינמשרדית.
כשלב ביניים בתהליך הפקת הלקחים ועל למנוע אבידות נוספות בגוף ובנפש, החליטה הנהלת הרכבת לסגור לאלתר את כל המפגשים שאינם ממוגנים באמצעות מחסום, ובכך להסיר מיידית סכנות.
הרכבת מציינת, כי מעבר זה הוא מעבר סטטוטורי המצריך אישור. כיוון שהליכי התכנון מעצם טיבם מתארכים, יש לסגור את המעבר עד להשלמת התהליך התכנוני. בית המשפט נעתר לבקשת הרכבת, בכפוף להפקדת התחייבות עצמית על נזקים.
סמנכ"ל השיווק של הרכבת, אבי חפץ, אמר, כי רכבת ישראל פועלת בהתאם להנחיית שר התחבורה, מאיר שטרית, לסגירת כל המעברים החקלאיים שאינם מאובזרים במחסום.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.