היחסים בין ישראל לברזיל מתהדקים: נחתם הסכם לשיתוף פעולה כלכלי-מסחרי

היחסים בין ישראל לברזיל מתהדקים. אתמול (ב') נחתם הסכם לשת"פ בין התאחדות התעשיינים של ישראל לזו של מדינת ריו-דה-ז'נרו. בהמשך השבוע תארח ההתאחדות בישראל משלחת של 17 אנשי עסקים מברזיל, בראשות שר הפיתוח, התעשייה וסחר החוץ של ברזיל.

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, ציין כי תעשייני ברזיל מעוניינים בהידוק השת"פ בעיקר בתחומי תעופה, תוכנה, טקסטיל, איכות סביבה, אנרגיה ורכב.

בהסכם שנחתם בין ברוש ועמיתו הברזילאי, אדוארדו יוגניו גובה וירה, מתחייבים הצדדים להדק את השת"פ הכלכלי והמסחרי ביניהם, לייסד דיאלוג קבוע לדיון בסוגיות כלכליות של שתי המדינות בתחומי מסחר, השקעות ופיתוח טכנולוגי, להקל על הסחר באמצעות פתרון מכשולים טכניים, לייעל חילופי מידע בתחומי מו"פ ועוד.

היום פעולות בברזיל 438 חברות ישראליות. עם זאת, במחצית הראשונה השנה ירד הייצוא הישראלי לברזיל ב-6.5% והסתכם ב-202.5 מיליון דולר. זאת למרות הערכה, כי במהלך 2005 יצמח ב-3%. גם היבוא מברזיל ירד ב-12%, להיקף 89 מיליון דולר.

השבוע יתארח בישראל גם נשיא מכון היצוא של פורטוגל, ד"ר מנואל דה קרוז.

הייצוא התעשייתי (ללא יהלומים) לפורטוגל גדל במחצית הראשונה של השנה ב-16% והסתכם ב-38.5 מיליון דולר. ההערכה היא, כי ב-2005 כולה יצמח הייצוא הישראלי למדינה זו ב-4%.