בנק ירושלים עשוי למכור מניותיו ברדימיקס

סמקס המקסיקנית הגישה הצעה לבנק לרכוש מידיו מניות בכורה תמורת 45.4 מיליון שקל

בנק ירושלים , שבשליטת משפחת שובל, קיבל הצעה מחברת סמקס, יצרנית המלט השלישית בגודלה בעולם, לרכוש מידיו את מניות הבכורה שמחזיק הבנק בחברת תעשיות רדימיקס (ישראל), תמורת 45.4 מיליון שקל.

את מניות הבכורה ברדימיקס רכש בנק ירושלים מהחברה-האם, יצוא, תמורת 46 מיליון שקל, ולכן נראה כי מכירת המניות, אם תצא לפועל, לא תניב לו רווח הון. הצעת סמקס, בעלת השליטה הנוכחית ברדימיקס, עומדת בתוקפה עד אמצע אוגוסט.

ההצעה לבנק ירושלים הוגשה בעקבות מהלך השתלטות שביצעה אשתקד סמקס המקסיקנית (Cemex) על החברה-האם של רדימיקס, RMC הבריטית תמורת 4 מיליארד דולר. ענק המלט והבטון שנוצר מהרכישה צפוי להגיע להכנסות של 15 מיליארד דולר בשנה.

עסקה לפני שנתיים

לפני כשנתיים וחצי מכרה החברה-האם של בנק ירושלים, יצוא, את מניותיה הרגילות ברדימיקס ל-RMC. יצוא החזיקה 32% מזכויות ההצבעה ברדימיקס ו-29% מהזכויות לרווחים. תזרים המזומנים שנבע ליצוא בגין העסקה, הגיע לכ-18 מיליון דולר ורווח ההון נטו שנרשם מהמכירה עמד על כ-13 מיליון שקל.

חברת רדימיקס (ישראל) עוסקת בייצור ובשיווק מוצרים לענף הבנייה והתשתיות והיא החברה המובילה בישראל בתחום ייצור בטון מובא ואגרגטים.

רדימיקס הפעילה בשנים האחרונות תוכנית צמצום והקטינה את מספר המפעלים הפעילים, בהתאמה המתבקשת עקב השפעת האירועים הביטחוניים והמיתון על ענף הבנייה.

בשנים שקדמו למכירת אחזקותיה של יצוא חלה ירידה חדה בתוצאותיה של רדימיקס. בעבר, הציגה חברה זו רווחים עצומים, אולם בשנתיים שקדמו למכירה עברה החברה להציג הפסדים של 7.7 מיליון שקל ב-2000 ו-11.8 מיליון שקל ב-2001. את תשעת החודשים הראשונים של 2002 סיימה רדימיקס עם הפסד של 4.1 מיליון שקל ממחזור מכירות של 366 מיליון שקל. *