מחלקת עסקים

למה זעמו בארגון מגדלי הפירות על רפי גינת, עורך "ידיעות אחרונות" * מה תרם איש העסקים וולטר ארביב לבתי החולים בארץ * ומהו התפקיד החדש של אריה ויינר ועו"ד איריס שליין

גינת מותקף

* דיונים סוערים בפורומים וטוקבקים טיפשיים להפליא ("תנו לפסיפלורה לחיות", "די לכיבוש הפסיפלורה", "יהודי לא מגרש פסיפולרה") הציפו בסוף השבוע האחרון את אתרי האינטרנט, בעקבות "שערוריית הפסיפלורה". הפרשיה ההזויה פרצה ביום חמישי, בעקבות פרסום בעמוד האחורי של "ידיעות אחרונות", לפיו חברי תנועת "פארש" יקיימו הפגנות נגד פרי הפסיפלורה, במטרה "לסלק את הפרי מחיינו". בפרסום נאמר, כי פעילי התנועה פשטו על רשתות השיווק והדביקו על מוצרים הודעה בה נכתב: "אזהרה! מוצר זה מכיל פסיפלורה". על-פי חברי הקבוצה, "הפסיפלורה הפכה למכת מדינה. במסווה של פרי תמים היא חדרה לכל משקה ושמפו. זה התחיל בקינוחים ובגלידות, נמשך במיצים טרופיים ובאלכוהול. אי אפשר לברוח מהפסיפלורה. זו ממש השחתת מידות".

בארגון מגדלי הפירות לא ידעו את נפשם: "נדהמנו לראות את הידיעה בנושא הקבוצה שהכריזה כביכול מאבק נגד פרי הפסיפלורה", כתבו במכתב נזעם לעורך "ידיעות", רפי גינת. "להערכתנו, ועל-פי בירור שערכנו עם הכתב, יובל קרני, מדובר במעין בדיחה של קיץ. בדיחה זו לא הצחיקה אותנו כלל. בארץ יש כ-50 מגדלי פסיפלורה שמוציאים את פרנסתם מענף זה. עבור חלק מהם הפסיפלורה היא כל עולמם ואם הענף יפגע חלילה משפחות של חקלאים עלולות למצוא עצמן ללא הכנסה".

ארביב תורם

* איש העסקים היהודי-קנדי וולטר ארביב תרם ציוד רפואי בשווי של כמיליון שקל לבתי החולים תל השומר, איכילוב והדסה. ארביב הוא הבעלים של חברת האוויוניקה Sky Link, העוסקת בשינוע אווירי של מטענים כבדים, נוסעים, קייטרינג וכדומה. ארביב, המממן פעולות להצלת חפצי יודאיקה ממדינות ערב, תרם לאחרונה בשם ישראל תרופות בשווי מאות אלפי דולרים לנפגעי הצונאמי ותרופות לבתי החולים במאוריטניה, לכבוד ביקורו של שר החוץ סילבן שלום בבירה נואקשוט.

ויינר ושליין מתמנים

* אריה ויינר מונה לתפקיד מהנדס ייעוץ רשתות (NCE) בסיסקו ישראל. בינה רזינובסקי, מנכ"ל סיסקו ישראל, בירכה על הצטרפותו של ויינר לצוות הייעוץ האסטרטגי בראשותו של שי פרחי.

* עו"ד איריס שליין מונתה למנכ"ל אורורה פידליטי, חברה-בת בבעלות מלאה של משרד רואי החשבון זהר את זהר. מאז הקמתה לפני כחמישה חודשים משמשת אורורה פידליטי כנאמן ל-14 הנפקות ציבוריות, ביניהן הנפקות של אי.די.בי פיתוח, כלל תעשיות, אוסיף השקעות ועוד.