הספקים סופגים את העיכובים בתשלומים: האשראי לעסקים בישראל עומד על 92 יום

האשראי בישראל גבוה גם ביחס לאיטליה, הנחשבת למדינה המערבית בעלת מספר ימי האשראי הגבוה ביותר, 87 יום

מספר ימי האשראי הניתן לעסקים בישראל גבוה מהנהוג במערב אירופה ועומד על 92 יום בממוצע. הנתון מתייחס לימי האשראי בפועל, הכוללים את משך האשראי המוסכם בתוספת הפיגורים בתשלום.

האשראי בישראל גבוה גם ביחס לאיטליה, הנחשבת למדינה המערבית בעלת מספר ימי האשראי הגבוה ביותר, 87 יום. האשראי בארץ גבוה באופן ניכר מזה שבשאר מדינות מערב אירופה, בהן צרפת (59 יום), בלגיה (56 יום), בריטניה (54 יום) (43 יום) וגרמניה (42 יום).

בבססח מציינים כי תקופת האשראי הארוכה בישראל, מתבטאת במצוקה מימונית של חברות רבות, הנאלצות לספוג את עלויות הייצור לצד עלויות האשראי, בטרם קיבלו את כספן מהלקוחות.

לדברי מנכ"ל בסס"ח מקבוצת הכשרת היישוב, דוד מילגרום, קריסת רשת קלאבמרקט עלולה להרתיע עוד יותר את מבטחי האשראי בחו"ל מלבטח סיכוני אשראי בישראל.

בכנס של איגוד לשכות המסחר הציגו בססח ואיגוד לשכות המסחר פתרון ליבואנים בפני חברות ביטוח האשראי בחו"ל באמצעות פוליסה שנועדה לסייעה ליבואנים וסוכנים המייצגים בישראל ספקים מחו"ל.

מילגרום מציין כי משך תקופת האשראי הארוכה בישראל, הגדילה פי שניים את הביקוש לתוכנית מימון משותפת לבססח ולבנקים הגדולים, להיקף כמיליארד שקל במחצית הראשונה השנה. התוכנית פועלת בשנה האחרונה עם בנק הפועלים, לאומי, U בנק וגופי מימון חוץ בנקאיים.

תוכנית המימון מאפשרת לספק המבוטח לקבל מיידית מהבנק את התשלום עבור העיסקה, מבלי להמתין לקבלת התשלום מהלקוח, בארץ או בחו"ל. ביטוח האשראי של בססח מהווה בטוחה מול הבנק המממן.

ביטוח האשראי מבטיח כי הבנק יקבל את כספו גם במקרה שהלקוח בארץ או בחו"ל ייקלע לקשיים ואף לפשיטת רגל.

בססח מבטחת אשראי בהיקף של יותר מ-6 מיליארד דולר בשנה.