פרשת מהילת הדלק: כתב אישום חמור נגד 28 חשודים החברים בארגון הפשע

מואשמים בין היתר בעבירות של איומים, שיבוש הליכי משפט, גניבה, קבלת דבר במירמה ועבירות של הלבנת הון

פרקליטות מחוז ת"א - היחידה למיסוי וכלכלה הגישה היום (ב') כתב אישום חמור נגד 28 חשודים בחברות בארגון הפשע שעסק במהילה ומכירה של דלקים מהולים.

מכתב האישום עולה, כי הארגון פעל באופן שיטתי החל מספטמבר 2002 במהילה של דלקים, שיווק ומכירתם ליחידים וחברות, בין היתר באמצעות תחנות תדלוק שבבעלות הארגון.

מכתב האישום עולה כי הארגון, שבראשות אבי גבאי ממושב תירוש, שי קסוטו ממושב גליה ומשה גבאי ממושב תירוש, קשר קשר עם חברת גולד מדללים וחומרי ניקוי בע"מ וכן עם חברת גיא שמנים בע"מ, חברות שהחזיקו בפטור מבלו על הנפטא, על מנת לקבל במירמה באמצעות חברות אלה פטור מבלו על הנפטא שלא למטרות הפטור.

הארגון קיבל במירמה דלקים מחברת "דלק", והקים מערך קש במטרה לקבל את אותם דלקים מהחברה. הארגון יצר קשר עם גורמים אחרים לשם גניבת דלקים מצנרת בז"ן שהועברו לרשות הארגון.

כתב האישום מציין כי ראשי הארגון, גבאי וקסוטו, היו הרוח החיה אשר התוו את מדיניותו הפלילית וכיוונו את הפעילים בארגון לביצוע עבירות פליליות.

בין הנאשמים גם יועץ המס אורי אטיאס, שנתן שירותי ייעוץ לארגון במטרה לקדם את פעילותו הפלילית.

כתב האישום מייחס לנאשמים ביצוע עבירות על חוק מאבק וארגוני פשיעה, עבירות של איומים, סחיטה באיומים, שיבוש מהלכי משפט, גניבה קבלת דבר במירמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד, קשר להונות את הציבור, שימוש והפצת חשבוניות בסך של 350 מיליון שקל ועבירות של הלבנת הון.

בכתב האישום מפורט, כי הנאשמים כולם עסקו במהילת דלקים במתחמי מהילה שונים שהוקמו במיוחד למטרה זו. הדלקים המהולים שווקו, הופצו ונמכרו על ידי הנאשמים ליחידים ולחברות. הנאשמים השתמשו באנשי קש והקימו חברות קש, שכל מטרתן לסייע להם לקבל במירמה את הדלקים מחברת דלק. הארגון השאיר אחריו חובות לחברת דלק בגין הדלקים שנרכשו.

חברי הארגון נאשמים בנוסף באיום על בעלי חוב. בחלק מהמקרים בעלי חוב הותקפו ונתקפו, והכל על מנת לחייב אותם בתשלום לארגון. הנאשמים עוד ניסו להניע בדרך של איומים הפחדה וכל אמצעי אחר עדים פוטנציאלים מלמסור הודעה לרשויות, וכן הורו להם למסור עדות שקר.

בנוסף מיוחסות לחברי הארגון עבירות של מיסים. הנאשמים התחמקו מתשלום מס, הוציאו וניכו חשבוניות מס בהיקפים של מאות מיליוני שקלים.

כתב האישום מייחס לנאשמים גם ביצוע עבירות בתחום של הלבנת הון. הנאשמים, במטרה להסתיר או להסוות את מקורו של רכוש אסור שנצבר כתוצאה מהעבירות, עברו על חוק איסור הלבנת הון.

מדובר בכתב אישום חמור מסוגו בתחום של מהילת דלקים. הפרשה נחשפה לפני כחודש בו נעצרו תחילה 40 חשודים המעורבים בפרשה. כתב האישום מיוחס ל-28 חברים ביניהם מספר חברות שבבעלותם.

כתב האישום הוגש על ידי עוה"ד עדי ארליך שרון יונתביץ ודנה אמיר והמחלקה לתיקים מיוחדים ברשות המיסים.