סמנכ"ל סופרקום: תמורת ההנפקה תממן כניסתנו לשוק המסחרי

חברת סופרקום הישראלית מתכננת להנפיק כ-%25 ממניותיה בבורסת איסד"ק לצורך מימון הכניסה לשווקים חדשים. כך אומר משה גולד, סמנכ"ל הכספים של סופרקום. כיום, הוא אומר, "החברה מתמקדת בהפקת תעודות זהות מסוגים שונים (פנקסים, תעודות פלסטיק וכרטיסים חכמים) עבור מדינות בלבד. כספי ההנפקה יאפשרו לנו להתמקד גם בעולם המסחרי: כניסות למפעלים, אבטחת אירגונים ועוד. אנחנו צריכים את המשאבים להשקיע בשיווק בתחומים אלה".

בתוך כך, החליטה החברה לחזק את מעמדה בשוק האירופי, בו מתבצעות עיקר מכירותיה, ולהקים חברה בת בבלגיה או בהולנד. עדיין לא הוחלט באיזו מדינה מהשתיים, אולם שתיהן מתאימות בזכות הסכמי כפל-המס שיש להן עם ישראל. "החברה החדשה תתמקד במתן שירות ותסייע גם לשיווק", הסביר גולד.

סופרקום הוקמה לפני 10 שנים על ידי שלושה מייסדים המחזיקים ב-%76 ממניותיה: המנכ"ל, אלי רוזן; מנהל המו"פ, אבי לנדמן; ומנהל המו"פ בתחום הכרטיסים הפלסטיים, ג'ק חסן. החברה מפיקה תעודות זיהוי מסוגים שונים, המבוססות על טכנולוגיה עצמית, שחלקה רשומה בפטנטים.

זו כוללת תוכנה למירשם אוכלוסין, וטכנולוגיית הצפנה המקשה על זיוף התעודות. בין השאר, היא משקיעה תמונות דיגיטליות של נושאי התעודה בתוך הפלסטיק באמצעות טכנולוגיה השולטת על גווני הפלסטיק עצמו. כדי לשנות תמונה יש צורך להשמידה לחלוטין. בנוסף, היא פיתחה פטנט המאפשר להשקיע שבב זכרון הנושא את המידע על בעל התעודה בתוך שכבות פלסטיק, ולכן לא ניתן לגשת אליו מבחוץ.

בידי החברה צבר הזמנות של יותר מ-70 מיליון דולר. בין השאר, הוא כולל זכייה בפרוייקט הנפקת דרכונים לאזרחי בריטניה, המבוצע בשיתוף עם סימנס, בהיקף של 5 מיליון דולר