בני שטיינמץ מתכנן להנפיק את בייטמן הנדסה בלונדון

שטיינמץ רכש את השליטה בקבוצת בייטמן (66%), החברה האם של בייטמן הנדסה, לפני 3 שנים, באמצעות קונסורציום צ'רטון אינווסטמנטס, תמורת כ-25 מ' ד'

לאחר שהנפיק את חברת אודימו בבורסת נאסד"ק, מנסה כעת איש העסקים בני שטיינמץ להנפיק חברה נוספת שנמצאת בשליטתו, הפעם בבורסת לונדון. על פי העיתון הדרום אפריקאי, business day, חברת הבנייה הדרום אפריקאית Bateman Engineering, שוקלת לבצע הנפקה ראשונית של מניותיה בבורסה הראשית של לונדון.

שטיינמץ רכש את השליטה בקבוצת בייטמן (66%), החברה האם של בייטמן הנדסה, לפני שלוש שנים, באמצעות קונסורציום צ'רטון אינווסטמנטס, תמורת כ-25 מיליון דולר. לאחר הרכישה נמחקה קבוצת בייטמן מהמסחר בבורסת יוהנסבורג והפכה לחברה פרטית שרשומה בהולנד.

העיתון מציין כי מקורות המקורבים לחברה מסרו כי החברה נמצאת במהלכים מתקדמים לקראת ההנפקה. על פי העיתון, סמנכ"ל הכספים של הקבוצה, יונתן בן כנען, סירב להגיב לידיעה, אך לא הכחיש כי קיימות תוכניות להנפיק את החברה.

בייטמן הנדסה, אחת משתי חברות הבת של הקבוצה, נחשבת לאחת החברות הגדולות בתחומה. החברה מעצבת ובונה מפעלי עיבוד תעשייתי ועיבוד מחצבים, בעיקר בדרום אפריקה, אך גם באוזבקיסטן, וייטנאם וסיביר. לדברי הביזנס דיי, המפתח להצלחתה של החברה הוא היכולת שלה לגייס הון למימון פרויקטים במדינות מתפתחות, בהן מימון פרויקטים אינו נחשב למהלך קל.

בייטמן היא כאמור חברה פרטית, שנתוניה הכספיים אינם ידועים, אך ההערכות הן כי הקבוצה מגלגלת מחזור הכנסות שנתי של למעלה מ-900 מיליון דולר. מנכ"ל הקבוצה הוא ד"ר סיוי גאונדן ואילו שוקי רז מכהן כמנכ"ל תחום הגז, נפט והכימיה של הקבוצה.

לקבוצת בייטמן העולמית יש נציגות גם בישראל. בייטמן ישראל פועלת בארץ משנת 1979 בתחומי הנפט, הגז, הכימיה והאנרגיה ומעסיקה כ-300 עובדים.

כזכור, בפברואר השנה הנפיק שטיינמץ בבורסת הנאסד"ק את אודימו, המפעילה שלושה אתרים למסחר מקוון בחפצי יוקרה. אודימו הונפקה לפי מחיר למניה של 9 דולר ושווי חברה של 65 מיליון דולר. התלאות שליוו את הנפקת החברה, ממשיכים ללוות גם את המסחר השוטף במניה. אודימו נסחרת כיום לפי מחיר של 4.75 דולר, 50% מתחת למחיר ההנפקה. שוויה של החברה מסתכם בכ-34 מיליון דולר.

שטיינמץ, בדומה לאחיו דניאל, בנה את הונו באמצעות עסקי היהלומים של המשפחה. מלבד אודימו ובייטמן, מחזיקים השניים ב-3% מסלקום (1.5% כל אחד).