חברת קפלן מקבוצת וושינגטון-פוסט האמריקנית רוכשת את חברת קידום

קפלן רכשה 100% מקידום, שבבעלות הישראלי שי רשף * פעילות קידום נאמדת ב-105 מיליון ש'

חברת קפלן מקבוצת וושינגטון-פוסט האמריקנית, (NYSE: WPO) רוכשת את חברת קידום הישראלית להכנה לבגרות ולימודי מבוגרים, בכמה עשרות מיליוני דולרים. חברת החינוך הפרטי קפלן, בעלת היקף פעילות של 1.1 מיליארד דולר, הפכה בשנים האחרונות למוקד הרווח הגדול ביותר של קבוצת העיתונות וושינגטון-פוסט.

קפלן רכשה 100% מקידום, שבבעלות הישראלי שי רשף, שהיא הגדולה בתחומה בישראל. פעילות קידום היא בהיקף של 105 מיליון שקל. החברה האמריקאית צפויה להכניס לשוק הישראלי רשתות מקבילות לאלה שהיא מפעילה בחו"ל, כולל רשת בעלת הצלחה מסחררת בארה"ב, סקור, להעשרה פרטית לילדים לאחר שעות הלימודים, באמצעות לימוד מקוון בקצב אישי עם אוזניות הדרכה ומחשבים אישיים.

קפלן עוסקת במכירת שירותי חינוך ותוכניות לימודים לבתי ספר בארה"ב, הכנה לבחינות קבלה באוניברסיטאות, בחינות מקצועיות, השכלה גבוהה, הכשרה מקצועית ותוכניות לימוד משלימות.

החברה מצליחה עד כדי כך שבעיתונות האמריקאית נכתב, כי הוושינגטון-פוסט הפכה לקבוצת שירותי חינוך, שמחזיקה גם בעיתון. זאת, למרות שהוושינגטון-פוסט נחשב מהחשובים בעיתוני העולם.

קידום, שנוסדה ב-1981, התרחבה בעשור האחרון לתחומי העשרה ולימודי מבוגרים נוספים, וכוללת היום את רשתות 'קידום לך תצטיין', רשת בתי הספר 'לחמן' ובי"ס וול סטריט ללמודי אנגלית מקוונים המופעלת במסגרתה בזכיון.

קידום כוללת היום 48 סניפים בארץ, מעסיקה כ-900 עובדים ומלמדת כ-36,000 תלמידים בשנה. כן היא מוציאה לאור את ספרי ההכנה שהיא מלמדת, מוקד רווח נוסף לחברה.

קפלן תהיה המשקיע הזר הראשון הקונה חברה ישראלית בתחום החינוך, בדומה להשקעות זרות שנעשו עד כה בתחומי היי-טק וכן במשרדי פרסום ישראלים. ב-1997 נכנסה קבוצת סילבן האמריקאית לשותפות בקידום באחוזים נמוכים, כשותפה אסטרטגית, אך לפני כשנה יצאה מהשותפות, לאחר שהחליטה להתמקד בהשכלה גבוהה בלבד.

בעלי קידום והיו"ר, שי רשף, אשר מכר את כל אחזקותיו, כאמור, יוותר בחברה כיועץ למספר חודשים נוספים כמנכ"ל החברה צפויה להמשיך לכהן המנכ"לית הנוכחית, עדי סופר-תאני. גם שמה של הרשת צפויה שלא להשתנות, בשל היותו מותג חזק בשוק המקומי, אם כי בעתיד יתכן שיתווסף לו שמה של החברה האמריקנית.

נשיא חטיבת ההכנה לבגרות של קפלן, ג'ון פולסטין שהגיע לישראל לסגירת העיסקה, אמר ל"גלובס", כי המגעים וההיכרות בין הצדדים, נמשכים כבר שמונה שנים. אולם, לדבריו, להחלטה לבצע את העיסקה דווקא עתה, אין, לדבריו, קשר למצב המדיני-בטחוני ולהתנתקות.

לדבריו, קפלן נכנסת להשקעה בישראל, בהמשך להשקעות ב-19 מדינות בעולם שביצעה ברכישת קולג'ים ורשתות הכנה לבחינות בגרות ופסיכומטרי ולמודי מבוגרים והעשרה, בעקבות החלטתה כי קידום היא חברה מצויינת, ציפיות לרווחיות גדולה ופוטנציאל הפיתוח העתידי שלה, באמצעות תוכניות חדשות של קפלן.

פולסטין הוסיף, כי ישראל נותנת לחברה אחיזה ראשונה ומצויינת באיזור המזה"ת לאחר שכיום היא פועלת באירופה, אסיה ואמריקה.

העיסקה קיבלה כבר את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום.