סקאל: "נמכור המוצרים הלבנים ב-325 ד'; תישקל הקמת נקודת מסירה ליד נתב"ג"

לוני הרציקוביץ: "התחילו בצעד נכון אבל הוא לא מספיק; חבל שלא הורידו את המיסים גם על הטלוויזיות הגדולות"

"אני מצטער שזה נגמר כך, אבל מקבל עלי את ההחלטות. למרות זאת, נמשיך למכור במחירים תחרותיים" - אמר היום (ב') סולי סקאל, זכיין חנויות האלקטרוניקה בדיוטי-פרי בנתב"ג.

"עלי לבדוק משפטית אם ההחלטה שנתקבלה מנוגדת להסכם שלי עם רשות שדות התעופה בנושא פטור ושמור. אשקול את צעדי. נצטרך לשבת עם הרשות ולהחליט מה לעשות. צריך לעכל את זה", אמר.

סקאל הוסיף, כי בעקבות ההחלטה ימשיך במדיניות של מכירת מוצרים לבנים ב-200 דולר, אולם יגבה תוספת של 125 דולר, לכיסוי מס הקנייה, המע"מ, שירות ואחריות. משמעות הדבר שמעתה יימכרו מייבשי הכביסה, מקררים ותנורים ב-325 דולר במקום ב-200 דולר היום, והלקוחות יוכלו לקבלם במרכזי סקאל או בביתם. סקאל אמר: "נשקול להקים נקודת מסירה בנוסף ל'פטור ושמור', ליד שדה התעופה או במרכזי סקאל ברחבי הארץ."

בעניין הורדת מס הקנייה על טלוויזיות עד 21 אינטש, אמר סקאל: "אני מברך על כל תחרות והורדת מיסים. זה יגביר את הצריכה ויעזור לסוחרים בשוק המקומי ולנו, כי אנחנו פועלים גם בשוק המקומי".

לוני הרציקוביץ, מנכ"ל ישפאר, יבואנית סוני וג'נרל אלקטריק, אמר ל"גלובס" בתגובה: "אני מברך על השינוי שנעשה. בכדי להגיב עליו בצורה מפורטת יותר, עלינו לבדוק את הפרטים שעמדו מאחורי השיקולים לקבל ההחלטה. מה שבטוח, התחילו בצעד נכון אבל הוא לא מספיק. חבל שלא הורידו את המיסים גם על הטלוויזיות הגדולות".

צבי גיור, מנכ"ל ניופאן, יבואנית מוצרי טושיבה וקנדווד, אמר ל"גלובס" בתגובה להחלטה: "ההחלטה טובה מאד. היא מהווה צעד בכיוון הנכון אבל זה לא מספיק כי עדיין ישנו פער גדול מדי בין לקוח שקונה בדיוטי פרי ללקוח שקונה בחנות בארץ. מדובר בהפרשים נצברים של %70 המורכבים מ-%45 מס קניה פלוס %17 מע"מ. קודם היה פער מצטבר של %216. להערכתי, צריך לפטור טלוויזיות מסדר גודל כזה ממס ולהשאיר את המע"מ"