ביהמ"ש: רותי אשכנזי תמשיך לכהן כסמנכ"ל משאבי אנוש; האוצר: טענות העובדים נגד מינויה "מצוצות מן האצבע"

הפרקליטות דוחה את הטענה שהרכב ועדת המכרזים היה פגום: אין פסול בהכרה אישית בין חברי וועדה למועמדים

יו"ר ועד העובדים המשרד האוצר, אורלי אדרי ועובד נוסף במשרד אלי ימיני, ביקשו להקפיא את מינויה של רותי אשכנזי לסמנכ"ל משאבי אנוש במשרד האוצר. בבקשה טענו, בין היתר, כי שניהם ניגשו לאותו מכרז. לגבי אדרי נקבע, כי היא אינה עומדת בתנאי הסף ואילו ימיני לא נבחר.

אדרי וימיני טענו כי אשכנזי, ששימשה אז כמנהלת משאבי אנוש באגף למשאבי אנוש, וניגשה למכרז, היא גם זו שדאגה לפרסום המכרז ועמדה בראש האגף האחראי לניהול המכרז ולקבלת המועמדויות, המיונים והערכת המועמדים. הם טענו כי בכך נפל פגם חמור.

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לביה"ד האיזורי לעבודה בירושלים תגובה לבקשה לצו זמני ולתביעה שהגישו עובדים במשרד האוצר. המדינה טענה בתגובתה, כי טענות התובעים "חסרות שחר ומצוצות מן האצבע". בתגובת הפרקליטות צוין, כי כשמשרד האוצר מפרסם מכרז, בד"כ המכרז מטופל על-ידי האגף למשאבי אנוש. כמו כן, מדובר במכרז שמאושר על-ידי רפרנט בנציבות שירות המדינה. אין למשרד האוצר נגיעה לפרטי המכרז.

לדברי הפרקליטות, בשל העובדה שאשכנזי הגישה מועמדות במכרז, טיפלה בכל ההליכים של המכרז פנינה צור, מרכזת משאבי אנוש. הפרקליטות דוחה את טענת התובעים לפיה, אשכנזי ניסחה את המכרז כך שיאפשר גם לבעל השכלה של 12 שנות לימוד לגשת, כדי שהיא עצמה תוכל להתמודד. לטענת הפרקליטות, אפשרות זו קיימת בכל מכרז לתפקיד זה בכל משרדי הממשלה.

הפרקליטות דחתה גם את טענת אדרי לפיה מתנכלים לה במשרד. לטענתה, אדרי נפסלה מהתמודדות משום שלא עמדה בדרישת ניסיון של עשר שנים ולא עברה קורסים בתחום משאבי אנוש וניהול. הפרקליטות דוחה טענות כאילו אשכנזי והממונה עליה, רוני פרידמן, הכינו חוות דעת שליליות על מועמדים לשם הצגתן בוועדת המכרזים.

הפרקליטות דוחה גם טענה לפיה הרכב ועדת המכרזים היה פגום. לטענתה, נציגת משרד התמ"ת החלה לכהן כמנכ"לית הרשפ"ת בתמ"ת אחרי שהשרה לשעבר של המשרד, דליה איציק (אחותה של אשכנזי), כבר סיימה את כהונתה כשרה.

נדחתה הטענה נגד חברותו של אייל בן-שלוש בוועדה משום שעבד עם אשכנזי בעבר ו"הם היו ידועים כחברים טובים", כפי שנטען בתביעה. לטענת הפרקליטות, אין פסול בעצם הכרה אישית בין מי שיושב בוועדה ובין המועמדים השונים. הפרקליטות גם מכחישה את הטענה שאשכנזי איימה על אדרי.

בדיון שהתקיים בביה"ד ביקשו הצדדים לדון בתיק העיקרי ולסיים בכך את הדיון בבקשה הזמנית. הצדדים הסכימו שאשכנזי תמשיך בתפקידה, וכך גם אדרי וימיני. כמו כן הוחלט, כי לא יפורסם מכרז לתפקיד אותו מילאה אשכנזי עד לדיון בתביעה העיקרית.