מוזילה, המפתחת את הדפדפן החינמי פיירפוקס, מקימה חברה-בת מסחרית

מוזילה, קרן ללא מטרות רווח המנהלת את פיתוח דפדפן האינטרנט FireFox, הודיעה אתמול (ד') כי היא מקימה חברה-בת מסחרית, שמטרתה למקד טוב יותר את פעילויותיה.

מוזילה תפעל בעיקר בפיתוח ובהפצה של תוכנות חינם כמן הדפדפן FireFox ותוכנת הדואר האלקטרוני Thunderbird. הקרן תנהל את הפרויקטים, תקבע נושאי מדיניות ותהיה אחראית על היחסים בין המפתחים.

"על ידי כך שכל ארגון יתמקד בדבר אחר, הם יוכלו להתקדם בצורה נקייה יותר", אמרה ביום ג' נשיאת תאגיד מוזילה, מישל בייקר. המעבר לפעילות נושאת רווח תאפשר למוזילה לפנות לכיוונים חדשים שעד כה היו מחוץ להישג ידה, שיוכלו להבטיח את הישרדותה הכלכלית. בייקר כתבה בבלוג שלה כי נתח השוק של דפדפן פיירפוקס, המתחרה באקספלורר של מיקרוסופט, מתקרב כבר ל-10%. "כיוון שכך", כתבה, "אנחנו מגיעים לנקודה שבה פיירפוקס הופך לאלמנט משמעותי בחוויית האינטרנט והוא בעל השפעה גדלה והולכת על האינטרנט ועל תעשיית התוכנה".

כמו הקרן, גם העסק החדש יפעל ממאונטיין וויו שבקליפורניה. החברה-הבת תהיה בבעלות מלאה של הקרן, ותעסיק ככל הנראה כשלושים עובדים, בהשוואה לשלושה או ארבעה בקרן, אמרה בייקר. התוכנה תמשיך להיות תוכנת חינם.

"תאגיד מוזילה אינו ישות מסחרית רגילה", אמרה בייקר. "כי אם תאגיד שמסור לטובת הכלל. מה שעומד לנגד עיניו של פרויקט מוזילה הוא לשמור את רשת האינטרנט פתוחה וזמינה לכל". *