הלוויית החייל-המחבל, עדן נתן-זדה - בראשל"צ

הלווייתו של החייל המחבל, עדן נתן זאדה, שביצע את הפיגוע בשפרעם, עמדה להתקיים היום (א') לפנות ערב בבית העלמין בראשון לציון בשיכון מזרח. אולם, שעות ספורות לפני ההלווייה, איימו תושבים המתגוררים בסמוך לבית העלמין לעתור לבג"ץ. לטענתם, קבורתו עלולה להפוך את האיזור למוקד עלייה לרגל של פעילי ימין קיצוני.

על ההלוויה סוכם הבוקר (א') בתום שיחות מרתוניות בין נציגי משרד הביטחון לבכירים בשירותי הדת במשרד ראש הממשלה. מנכ"ל חברה קדישא בראשון לציון, הרב יוסף ברויאר, הודיע, כי קיבל ממשרד ראש הממשלה את האישור לקבור את המחבל בבית העלמין החדש בשיכון גורדון בעיר.

בפגישות שהתקיימו הצליחו נציגי המשרדים הממשלתיים לשכנע את בני משפחתו של הרוצח לסגת מהדרישה לקבור את עדן נתן-זדה קבורה צבאית. בעקבות העובדה שהמשפחה הסכימה לקבורה אזרחית, הודיע הראשון לציון, הרב עמאר, ללשכת ראש הממשלה כי חברת קדישא בראשון לציון מחוייבת על פי החוק וההלכה להביא את זאדה לקבר ישראל בראשון לציון. ראש הממשלה עידכן הבוקר את השרים בישיבת הממשלה בפרשת הקבורה. שרון אמר להם, כי הינחה את אנשיו לפנות לרב הראשי עמאר ולקבל את חוות דעתו בעניין.

שר הביטחון, שאול מופז, מצידו חזר והדגיש היום, כי לא יאפשר קבורה של החייל בבית עלמין צבאי מאחר שהוא לא ראוי להיקבר במקום כזה.

אולם, סיפור קבורתו של החייל עדיין לא הסתיים. נודע, כי בעיריית ראשל"צ וכן תושבים המתגוררים בסמוך לבית הקברות עדיין מתנגדים לקבורה. בעירייה נאמר, כי תושבים מתכוונים לעתור לבג"ץ, כדי לא לאפשר את קבורת החייל בבית העלמין האזרחי בראשון לציון.

מי שמערימו קשיים על הקבורה הם תושבי שכונות "חלום ראשון" ושכונת "גורדון" שאיימו לעתור לבג"ץ. אחד מחברי הוועד של השכונה אמר: "קנינו בית בשכונה חדשה. אנחנו לא רוצים שהמקום יהפוך לאתר מקודש וכל שני וחמישי יגיעו לנו אנשי הימין הקיצוני ויערכו חגיגות. נעשה הכל במסגרת הכלים הדמוקרטיים העומדים לרשותנו על מנת למנוע זאת".