בן-אליעזר: חייבת להיעשות חשיבה מחודשת של הרפורמה המתוכננת בחברת החשמל

הרפורמה המתוכננת בחברת החשמל אמורה להתבצע על פי לוחות הזמניים המקוריים במארס 2006

שר התשתיות, בנימין בן אליעזר ימליץ לשר האוצר הנכנס, אהוד אולמרט להקפיא את הרפורמה המתוכננת בחברת החשמל. בן אליעזר אמר ל"גלובס", כי "חייבת להיעשות חשיבה מחודשת של הרפורמה המתוכננת בחברת החשמל שכן רפורמה זו עלולה לגרום למשק לנזקים חמורים כמו כן לזריקה של אלפי עובדים לרחוב ללא מוצא".

"אין שום סיבה אמיתית אחת להפריט את חברת החשמל ולבצע צעדים דרמטיים. אני מקווה שכניסתו של אולמרט לתפקיד תבשר גם את השינוי במגמות התקציב ובסדר העדיפות הלאומי. יותר מפעם אחת ראיתי את מאבקיו של אהוד אולמרט כאשר קם וזעק על הצורך להטות לטובת תקציבים חברתיים. אני חושב שזוהי מחוייבות של משרד האוצר לבצע חשיבה מחודשת של כל הרפורמות ובעיקר ברפורמה המתוכננת בחברת החשמל. זה לא חדש שדעתי היא שלא צריכה להתבצע כל רפורמה בחברת החשמל אלא לבצע צעדי התייעלות".

בן אליעזר מציין עוד, כי למרות הדו"ח שהכינה חברת KPMG למשרד האוצר יש למשרד התשתיות עשרות דוחות מנוגדים. לדברי בן אליעזר, "מומחים רבים אומרים לא לרפורמה ואף אחד לא מצליח לתת לי נימוקים עניינים למה כן לקדם אותה. אני מקווה שאולמרט ילחם על האני מאמין שלו כפי שניסה להילחם בעבר בשולחן הממשלה".

כזכור הרפורמה המתוכננת בחברת החשמל אמורה להתבצע על פי לוחות הזמניים המקוריים במארס 2006. נתניהו כשר אוצר קידם את הרפורמה הזו וזאת חרף ההתנגדות המאסיבית גם על ידי העובדים וכן על ידי גורמים מקצועיים בענף האנרגיה והתנגדותו הנחרצת של משרד התשתיות.

בענף האנרגיה אומרים היום, כי התפטרותו של נתניהו צפויה להביא לעיכוב הרפורמה. מנגד בסביבתו של יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, שלמה רוטמן מציינים, כי חברת החשמל תפעל לקידום הרפורמה כפי שנגזר מהוראות החוק שאושר.