עו"ד חוטר-ישי מואשם בזילות ביהמ"ש בעקבות דבריו לאחר הרשעתו בשלום

מקורביו: עיתוי כתב האישום - במטרה לטרפד את בחירתו לוועדה למינוי שופטים

לבית משפט השלום בתל-אביב הוגש כתב אישום כנגד ראש לשכת עוה"ד, עו"ד דרור חוטר-ישי, באשמת זילות בית המשפט.

בכתב האישום, החתום על ידי פרקליטת מחוז ת"א (פלילי), מרים רוזנטל, ועו"ד נאוה שילר, נטען, כי חוטר-ישי הועמד לדין והורשע בחלק מהאישומים, על ידי שופטת בית משפט השלום בתל-אביב, זיוה הדסי-הרמן. חוטר-ישי הורשע בעבירות מס, וזוכה מאוחר יותר בידי בית המשפט המחוזי.

בתום הקראת הכרעת הדין, נטען בכתב האישום, ביקשה באת כוח התביעה לדחות את הטיעונים לעונש. חוטר-ישי התנגד לדחייה ואמר לשופטת, בנוכחותה ובנוכחות הקלדנית, באת כוח התביעה וקהל רב שכלל גם עיתונאים, ביטויים שיש בהם משום זילות בית שהמשפט.

בין השאר אמר את הביטויים הבאים: "הסימביוטיקה הבלתי כשרה שהיתה בתיק זה בין בית המשפט לבין הפרקליטות"; "רוב רובם של שופטי ישראל לא היו מסוגלים להגיע להרשעה כזאת, ועוד להשתמש בתכסיסים ובתחבולות כדי לעשות כן... אותם תכסיסים ותחבולות בהם נקט בית המשפט כדי להשיג הרשעה בכל מחיר, ריח רע, רע מאוד, עולה מהם"; "אינני מתכוון לפרט את כל אותן שטויות, השמצות שווא שיש בפסק הדין"; "בית המשפט קבע לעצמו מראש להתעלם מהעובדות"; "פסק דין מטופש".

כמו כן, מחוץ לאולם בית המשפט, אמר חוטר-ישי בפני עיתונאים, כי פסק הדין הוא "טיפשי" ומהווה "כתם שחור במערכת משפטית אשר פועלת בצורה כזו".

מקורביו של חוטר-ישי אמרו בתגובה, כי עיתוי הגשת כתב האישום אינו מקרי, שכן היום (ג') עולה מועמדותו של חוטר-ישי לחבר בוועדה לבחירת שופטים, והגשת כתב האישום נועדה לסכל את בחירתו