עזרא הראל - השותף הרביעי בקבוצת בזק לקבלת רישיון לשידורי לוויין

לידן השקעות שבשליטתו תצטרף ליורוקום וגילת * היקף ההשקעה: 250-200 מיליון דולר

חברת לידן השקעות, הנשלטת על ידי איש העסקים עזרא הראל, היא השותף הרביעי בקבוצת בזק, שהתארגנה לקבלת רישיון לאספקת שידורי טלוויזיה רב-ערוצית באמצעות לוויין (DBS). למעשה, גילת והראל הם מקימי הקבוצה, ויורוקום ובזק הצטרפו אליה רק לאחרונה, אם כי עדיין לא סופית.

ל"גלובס" נודע, כי יורוקום ובזק עדיין לא חתמו על ההסכם להצטרף לגילת ולהראל, אלא רק על חוזה לשמירת סודיות. פורמלית, משרד התקשורת עדיין לא אישר לבזק כניסה לתחום ה-DBS, למרות שבעל-פה נאמר לחברה, שהפנייה תיענה בחיוב.

דירקטוריון בזק, בישיבתו הקרובה, יתבקש לאשר הן את חתימת ההסכם עם יורוקום, גילת ולידן, להקמת קבוצת ה-DBS; והן את הסיכום עם בל"ל, להקמת חברה בת להפעלת ארנק אלקטרוני בחלוקה שווה של המניות.

לידן השקעות שולטת בחברות רוגוזין הנסחרת בבורסה בתל-אביב, וב-ICTS הנסחרת בניו-יורק, ושרכשה לאחרונה את השליטה בחברת התוכנה, ג'ון ברייס.

שתי החברות שולטות בחברות נוספות, העוסקות במספר תחומים, ביניהם: שירותי אבטחה, ייצור אריגים לתעשיות הצמיגים, מלונאות, פיתוח נדל"ן, הפעלת קאנטרי קלאב וייעוץ עסקי.

זו הכניסה הראשונה של הראל להשקעה בתחום התקשורת, המוערכת בהיקף של 250-200 מיליון דולר. נציגו של הראל במיזם ה-DBS, שרון וייזר, אמר ל"גלובס", כי הקבוצה מנהלת משאים ומתנים עם חברות בארה"ב, במטרה להגיע להסכמי שיתוף פעולה או שותפות