עם חופשי: להעמיד לדין את הוועדה למען השבת; ראש הוועדה: הסתה

מחלוקת על תקפות אישור הוועדה כמלכ"ר לצורכי מס הכנסה

עמותת "עם חופשי" דורשת להעמיד לדין את הוועדה למען השבת ואת העומד בראשה, הרב צבי גלסנר. היום (ג') פנה יו"ר העמותה, ארנן יקותיאלי, לנציב מס הכנסה, ליועץ המשפטי לממשלה ולמשטרה בדרישה ברוח זו. לטענת עם חופשי, הוועדה למען השבת מאיימת מזה תקופה ארוכה על בעלי עסקים, שנמנעים מלהיכנע לאיומי "משמרות המהפכה של העדה החרדית".

לטענת "עם חופשי", נמחקה הוועדה מספרי רשם העמותות בגין אי הגשת דוחו"ת במשך 15 שנה. עוד טוענת העמותה, כי אישור הפטור ממס המצויין על קבלות העמותה ועל פרסומיה, נחזה להיות אישור מזוייף, שאינו ידוע למחלקת המלכ"רים בנציבות מס הכנסה. כמו כן נטען, כי הטלפון של הוועדה מצוי בביתו של הרב גלסנר.

הרב גלסנר אמר בתגובה, כי לוועדה למען השבת היה אישור של מוסד ציבורי עד לאחרונה, עד שפג תוקפו לפני מספר חודשים ולכן הופסק השימוש בו. גלסנר הוסיף: "נכון שהיו בעיות בהגשת דו"חות, ואנו פועלים לתיקון הענין וגם פנינו לרשם העמותות לתקן זאת.

"איננו נתמכים ע"י שום גוף ממשלתי. הכל מופעל על ידי תרומות אישיות של אנשים פרטיים. רשם העמותות פנה אלינו, ודיווחנו לו שאנו פועלים לתיקון הנושא. במשך תקופות ארוכות הפעילות הכספית שלנו היתה נמוכה. כל החומר נמצא, יאורגן, יסודר ויוגש".

לדברי הרב גלסנר, הטלפון לא מצוי בביתו אלא במשרדו. לדבריו, עמותת עם חופשי מסיתה. "נכון שאנו פונים לבעלי עסקים הפתוחים בשבת ומבקשים התייחסותם, ומבקשים מהם לא לפעול בשבת. איננו יכולים לאיים עליהם בשום דבר. אם עסק פועל בשבת, פתוחה בידינו הדרך להודיע על כך ולקרוא לציבור לא לרכוש ממנו מוצרים", אמר