פאנדטק יוצאת להנפקה שנייה בוול-סטריט בהיקף של 60 מיליון ד'

ההנפקה כוללת הצעת מכר בהיקף של 17 מיליון דולר

פחות משלושה חודשים לאחר שהנפיקה את מניותיה לראשונה בוול-סטריט, הודיעה היום (ב') חברת פאנדטק על גיוס הון נוסף בארה"ב. החברה מבקשת להנפיק 2.5 מיליון מניות חדשות, אשר במחיר הנוכחי של המניה (17 דולר) יזרימו לקופתה כ-42.5 מיליון דולר (ברוטו). בנוסף, בעלי המניות הקיימים של החברה יוסיפו הצעת מכר של מיליון מניות נוספות, בהיקף כספי של 17 מיליון דולר. בסך הכל, אם כן, צפוי היקף ההנפקה להגיע לכ-60 מיליון דולר.

את ההנפקה צפוי להוביל בנק ההשקעות רוברטסון סטיבנס, אשר שימש גם כחתם המוביל בהנפקה הראשונה של פאנדטק. חתמי המשנה יהיו אופנהיימר וליהמן בראדרס.

ההנפקה המתוכננת של פאנדטק תסגור שלושה חודשים רבי פעילות פיננסית בחברה. מאז ההנפקה הראשונה, שנערכה באמצע מארס, הספיקה החברה לבצע רכישה של חברת תוכנה אמריקנית בסכום של 18 מיליון דולר במזומן. החברה שנרכשה הינה חטיבה של חברת צ'קפרי האמריקנית, והיא מתמחה בתוכנות לתחום האינטרנט בנקינג - פעילות בנקאית המבוססת על רשת האינטרנט. המחזור הכספי של החטיבה שנרכשה עמד בשנה האחרונה על 9 מיליון דולר והרווח הנקי שלה הסתכם ב-2.5 מיליון דולר.

העיסקה עם צ'קפרי אמנם גבתה מפאנדטק כמחצית מכספי גיוס ההון הראשון בוול-סטריט, אבל הדבר לא הפריע למנייתה, שהונפקה במחיר של 13 דולר, לקפוץ ולהגיע עד לשיא של 24 דולר באמצע אפריל. מאז ועד היום החל מחיר המניה להישחק.

לפני כחודש זכתה פאנדטק, אשר נשלטת על ידי חברת אאורה, בבעל מניות משמעותי חדש. חברת כלל תעשיות רכשה בבורסה ומחוצה לה כ-%11 ממניות החברה בסכום כולל של כ-68 מיליון שקל. כ-27 מיליון שקל מסכום זה שולמו לקרן ההון סיכון פרימוורה.

חברת אאורה שבשליטת בועז משעולי החזיקה לאחר ההנפקה הראשונה של פאנדטק ב-%17.6 ממניות החברה. בעלי המניות האחרים בחברה הם הקרנות צמיחה לישראל, סטאר וג'רוזלם פאסיפיק (כ-%7 כל אחת), ומייסדי החברה, ראובן בן מנחם ואריו לוי, המחזיקים כל אחד בכ-%5 ממניותיה