פועלים השקעות תרכוש ממבטח שמיר %23.8 מטלדור תמורת 13.8 מ' שקל

חברת פועלים השקעות, מקבוצת דוברת-שרם, מגדילה את אחזקותיה בחברת המחשבים טלדור. פועלים השקעות, באמצעות החברה בת פועלים תקשורת אלקטרונית, תרכוש מידי חברת מבטח שמיר כ-%23.8 מהון מניותיה של טלדור תמורת כ-13.8 מיליון שקל. מבטח שמיר, חברת ההשקעות בשליטתו של מאיר שמיר, תרשום מהעסקה רווח הון של 1.5 מיליון שקל.

השליטה בחברת טלדור מוחזקת כיום על ידי שלושה גורמים: פועלים השקעות עצמה היא בעלת המניות הגדולה בחברה עם אחזקה של %36.4 מהמניות, מבטח שמיר מחזיקה בחבילת המניות שנמכרת עתה לפועלים השקעות, ואילו בבעלות קבוצת אלול, בשליטת איש העסקים דוד קוליץ, מצויים %18.9 נוספים מהון החברה. כמו כן, מחזיק מנכ"ל טלדור, אשר בהרב, ב-%7.5 נוספים ממניות החברה.

לאחר העסקה תחזיק פועלים השקעות ב-%60.2 מטלדור, ותהיה בעלת השליטה בחברה. העסקה הנוכחית מתבצעת לפי מחיר של 6.5 שקלים למניית טלדור, המשקף שווי של 58 מיליון שקל לטלדור. שווי זה גבוה ב-%5 משווי השוק של טלדור, שלא הצליח להרקיע שחקים בשנתיים האחרונות. למעשה בארבע השנים האחרונות לא חצה מחירה של מניית טלדור את הרמה של 7.5 שקלים.

טלדור היא קבוצת מחשבים, המספקת פתרונות תוכנה וחומרה מקיפים למגוון רחב של תחומי פעילות. החברה היא בעלת השליטה בחברת אלדור, שנרכשה בעבר מידי אלביט ומשווקת ציוד חומרה לענף המחשבים. בנוסף, טלדור יועצת לפרוייקטים בתחומי המיחשוב, בתחומים טכנו-לוגיסטיים וכן בענף המיפוי הגיאוגרפי. כמו כן, משווקת טלדור בישראל ציוד של חברת המחשבים האמריקאית טנדם.

בשנים 96' ו-97' סבלה טלדור מהפסדים, שנבעו מהפסדים בחברת אלדור ומסעיפי הוצאות חד פעמיות. בשנה האחרונה מיושמת בחברה תוכנית הבראה, שהעבירה אותה בחזרה לפסי רווחיות. טלדור סיימה את המחצית הראשונה של שנת 98' עם הכנסות של 128.8 מיליון שקל ועם רווח נקי של 3.6 מיליון שקל. בכל שנת 97' הסתכמו הכנסותיה של טלדור ב-215 מיליון שקל והפסדיה ב-130 אלף שקל. הונה העצמי של החברה עומד כיום על 41.5 מיליון שקל, כך שהעסקה עם פועלים השקעות מבטאת פרמיה של %40 על ההון.

הרוכשת, פועלים השקעות, מעמיקה בשנה האחרונה את פעילותה בתחומי הטכנולוגיה והתקשורת. החברה הודיעה כבר על כוונתה להגיע לאחזקה משמעותית בחברת בזק (כיום מחזיקה החברה במניות וניירות ערך המירים, המהווים כ-%4.9 מהונה של בזק), והיא משתתפת (%5) בקבוצת פרטנר-אורנג', המפעיל הסלולרי השלישי בישראל.

מהצד השני חתמה פועלים השקעות על הסכם למימוש מלוא אחזקותיה בחברת טלדטה כחלק מעסקה בה תרכוש חברת ADC האמריקאית %100 ממניות טלדטה תמורת כ-200 מיליון דולר