פירסומים זרים: חברת ראדום הישראלית השביחה 10 מטוסי אימון בסלובניה

נמצאת במגעים עם חברת רייתאון להשבחה משותפת עבור חיל האוויר היווני

חברת ראדום הישראלית השביחה 10 מטוסי אימון עבור חיל האוויר של סלובניה. החברה מנהלת כעת מגעים עם חברת רייתאון האמריקנית, לביצוע משותף של השבחת מטוסים עבור חיל האוויר של יוון. כך מסרו השבוע פירסומים זרים.

על פי הפרסומים, חבילת ההשבחה שגובשה עבור הפרוייקט לשיפור מטוסי האימון מסוג "פילאטוס" בסלובניה, מוצעת ע"י החברה הישראלית למדינות נוספות. החבילה כוללת מערכות אוויוניקה, מחשב משימה, תצוגה עילית לטייסים ואמצעי שליטה למערכת החימוש. עוד עולה מהידיעות, כי ההשבחה בסלובניה מבוצעת בדרך של אספקת קיטים להשבחה, שתבוצע ע"י חיל האוויר המקומי בפיקוח ראדום.

נודע, כי היקף העיסקה בסלובניה הוא 30 מיליון דולר, לפי כ-3 מיליון דולר למטוס. מול ראדום התמודדו בשלבים הראשונים של המיכרז גם חברות ישראליות, אולם הן נשרו ממנו בשלב השורט-ליסט, בו התמודדה מול חברות מאירופה.

ראדום מתמחה בביצוע אינטגרציה של מערכות מתקדמות למטוסים במסגרת תוכניות השבחה, והיא קבלנית המשנה של אלביט בהשבחת מטוסי מיג-21 ברומניה. החברה נבחרה ע"י ממשלת בלגיה לפתח מטוס אימון סילוני מתקדם, אולם הפרוייקט לא יצא לפועל.

מנכ"ל ראדום, טל ריבלין, מסר ל"גלובס" בשעתו, כי תוכנית השבחה אופיינית למטוסי אימון כגון "פילאטוס", כוללת התקנת מערכות ובהן תצוגה עילית לטייסים, העברת האפשרות להפעלת המערכות באמצעות מוט ההיגוי, התקנת מערכות לשיגור נשק ואספקת מערכות ניווט ותקשורת.

"הפילאטוס הוא למעשה מטוס אזרחי בסיסי", הסביר ריבלין, "המצוייד במכשירי טיסה בסיסיים בלבד. מדינות רבות מעדיפות שלא לרכוש מטוסי אימון סילוניים יקרים, אלא להשביח מטוסים קיימים לאותן המשימות. אנו נמצאים במגעים עם כמה מדינות לביצוע השבחות דומות.

"ההשבחות שאנו מציעים הן במחירים זולים בהרבה מהמתחרים, עקב השימוש הנרחב ברכיבים אזרחיים. אנו נוהגים להתקין במטוסים מחשב משימה המבוסס על מחשב אזרחי, הזול בכשני-שלישים ממחיר מחשב צבאי זהה. עלות ההשבחה שלנו מסתכמת בכשליש ממחירי המתחרים"