פלשתיני מאבו טור נרצח; אחד מכיווני החקירה - הרוצח הסדרתי ממאה שערים

אבו-עיסא עוסמא נטשה נרצח בדרכו לעבודתו במחלקת התברואה בעיריית ירושלים

תושב שכונת אבו טור הערבית בירושלים, אבו-עיסא עוסמא נטשה (41) נרצח הבוקר בדקירות סכין בידי רעול פנים. במשטרה מעריכים, כי המניע לרצח הוא לאומני ונבדק החשד, כי מדובר בדוקר הסדרתי, שפעל בשנה האחרונה בשכונת מאה שערים.

הדוקר הסדרתי ביצע, על-פי החשד, שישה מעשי דקירה עד-כה, בהם רצח אחד. הסימנים שהותיר רוצחו של נטשה בזירה, מעידים על קווי דמיון בין מעשי הדקירה הקודמים לבין אופן הרצח של נטשה.

בית משפט השלום בירושלים הוציא, לבקשת המשטרה, צו איסור פרסום על המימצאים שנמצאו בזירה.

סמוך לשעה 5.05 לפנות בוקר יצא נטשה מביתו, כמדי בוקר מזה 18 שנים, לעבודתו במחלקת התברואה בעיריית ירושלים. מאחורי אוטובוס הממוקם בקירבת ביתו, בדיוק בקו התפר שבין השכונה הערבית לשכונה היהודית באבו טור, הגיח אלמוני, כנראה רעול פנים ובסכין גדולה דקר אותו מספר פעמים בחלקי גוף שונים. הדוקר נמלט מהמקום ברגל.

אחיו של נטשה סיפר, כי שמע צעקות, יצא אל הרחוב ואחיו הפצוע עוד הספיק להגיד לו בעת שצעד כמה מטרים לעבר ביתו: "מישהו דקר אותי בסכין וברח למעלה". אז הוא נשכב על הרצפה ללא הכרה.

בן דודו, עבדל ראולי אל נטשה טען, כי רק לאחר 25 דקות הגיע אמבולנס של מד"א. אנשי מד"א העלו את נטשה ובצומת הבנקים שבמעלה רחוב נעמי, בו בוצע הרצח, ניסו להחיותו אך ללא הועיל. נטשה מת מפצעיו והספיק לסמן לאנשי מד"א, כי הדוקר היה רעול פנים שרק עיניו נראו מבעד לכיסוי.

מייד עם היוודע דבר הרצח, יצאו לרחובות קרוביו של נטשה, נשוי ואב לשישה ילדים, וכן עשרות מתושבי השכונה ערבית. חלקם פרקו את זעמם והחלו לצעוק ולהתפרע. כוחות משטרה וימ"מ ניסו להשקיט את הרוחות.

יחסי השכנות הטובה בשכונת אבו טור ניכרו היטב בשעות שלאחר הרצח. עמוס סטמפל, תושב השכונה, יצא אל התושבים הערבים והניף שלט בו נכתב: "לא, לא לאלימות! כבוד לחיי אדם, תושבי אבו טור".

קרוביו של נטשה באו ללחוץ את ידו ובמקום התפתח רב שיח. קרובו של נטשה אמר, כי לאנשי השכונה הערבית אין ספק, כי לא מדובר באדם מהשכונה. "תעבירו את המסר הזה לנשים ולילדים. אנחנו רוצים שלום ודו קיום".

אחד מבני משפחתו של נטשה הבטיח: "אנחנו נמנע כל התפרעות מהצד שלנו. זו עיר שנועדה לשלום. רוצחים לא מוזמנים לכאן". אחד התושבים הערביים קבל על כי במעלה הרחוב יש שלטים ובהם הסברים, המתארים את כיבוש השכונה.

מפקד משטרת מחוז ירושלים, ניצב יאיר יצחקי, ציין, כי המשטרה תחדש את הפעילות והקשר עם התושבים באבו טור. יצחקי הוסיף, כי המשטרה בודקת את הקשר לרוצח הסדרתי ממאה שערים וצוות החקירה המיוחד, החוקר את פעילות הדוקר הסדרתי, בשיתוף השב"כ, ישתתף גם בחקירת הירצחו של נטשה.

במשטרת מחוז ירושלים נערכו בכוחות מתוגברים למנוע התפרעויות והפרות סדר לקראת הלווייתו של נטשה.

ראש עיריית ירושלים, אהוד אולמרט, גינה את הרצח. אולמרט, השוהה בחו"ל, פירסם הודעה שבה נאמר, כי עיריית ירושלים וחברי מועצת העיר דוחים בשאט נפש כל מעשה אלימות נגד אזרחים חפים מפשע הפוגעים במעמדה של ירושלים.

(עתי"ם)