פרטנר מחליפה את שם המותג לאורנג'

אורנג' יהפוך לשם מותג כלל-עולמי, כחלק מהאסטרטגיה הבינלאומית של החברה

כפי שפורסם בשבוע שעבר ב"גלובס", חברת פרטנר, שעומדת להפעיל את רשת ה-GSM, החליטה להחליף את שם המותג ולאמץ את שם המותג האנגלי אורנג', שעומד להפוך למותג בינלאומי. כך הודיעו היום עמיקם כהן, מנכ"ל פרטנר, ואיאן פונד, מנהל הפעילות המסחרית הבינלאומית של קבוצת ORANGE ממטה החברה בבריסטול, אנגליה.

אורנג' היא חברה ציבורית, הנסחרת בבורסה בלונדון. היא זכתה במיכרזי הפעלה באוסטריה, בלגיה ושווייץ, ומפעילה גם בגרמניה וצרפת חברות טלפונים סלולריים בשיטת ה-GSM. בעלי המניות העיקריים של אורנג' היא חברת האצ'יסון טלקום (%49), המחזיקה %46.7 ממניות פרטנר.

גם חברת פרטנר תיקרא בהמשך אורנג', כחלק מהאסטרטגיה הבינלאומית של החברה.

לדברי יעקב קדמי, סמנכ"ל השיווק של פרטנר-אורנג', ההחלטה להחליף את השם לאורנג' נובעת מהחלטת אורנג' אנגליה להפוך מותג בינלאומי עקב הזכיות במיכרזים בשווקים השונים של אירופה.

השימוש במותג הבינלאומי יאפשר ביצוע פעילויות משותפת עם חברת אורנג' תוך ניצול יתרון הגודל. ההערכה היא שהשימוש במותג הבינלאומי הידוע מאוד בקרב הקהילייה הפיננסית הבינלאומית, יקל על הנפקת פרטנר העתידית.

כידוע, הונפקה אורנג' אנגליה שנתיים לאחר הקמתה (92'-94') על פי שווי חברה של 2.4 מיליארד דולר. מעבר לתרומה זו, יאפשר השימוש בשם אורנג' רכישה משותפת של מכשירים סלולריים במרוכז עבור חברות אורנג' בשווקים השונים, כמו גם שימוש בשפה תקשורתית וערכי מותג שהוכחו כמצליחים באנגליה. הפיכת המותג אורנג' לבינלאומי תאפשר הזנה הדדית, וחשיפה לפתרונות תקשורתיים מגובשים.

ההשקה, שתוכננה ב-7 באוקטובר, תתבצע בדרך של "השקה רכה" מתוך כוונה לערוך זאת באופן הדרגתי, שיאפשר אינטגרציה של כל המערכות.

ההשקה המסחרית הרשמית תתקיים בינואר 99'. מה-7 באוקטובר 98' יחלו לחבר מנויים למערכת. מתוך 200 אלף איש אליהם הופנה דיוור ישיר, התקבלו 25 אלף פניות לרישום בחודשים הקרובים. לא יעורבו דילרים חיצוניים בתהליך רכישת הלקוחות. רק מינואר 99' יתחיל השימוש במערכות חיצוניות.

פרטנר תקשורת מורכבת מהאצ'יסון טלקום (%46.7), מת"ב (%20.3), אלביט (%16.5) ותפוז (%16.5)